Dare To Dream - del 3

Tidigare:
"Gör vad hjärtat säger till dig, gumman" sa mamma och förde min lugg bakom mitt öra.
"Men om den säger både och?" sa jag bekymrat.
"Men prata med Saga? Hon kanske har något tips?" sa mamma. "Eller sov på saken?"
"Jag gör det, godnatt!" sa jag och vinkade mot mamma samtidigt som jag gick mot mitt rum.
Mamma skrattade till och fortsatte sedan packa upp. Jag la mig sedan på sängen och slöt ögonen.




Snälla?! Du kan väl komma? Signeringen börjar ju inte förrän klockan 15! Du kanske hinner? :) xx
Saga försökte övertala mig. Jag tog mobilen och svarade:
Kanske, jag smsar dig när min audition är slut :) xx
Jag kom fram till teatern och öppnade den stora dörren med guldhandtag. Inne på teatern satt där många dansare och sångare, jag kände faktiskt igen några som jag träffat vid tidigare auditions.
"Elvira!" hojtade någon till mig.
Jag vände mig om och såg ett välbekant ansikte.
"Olle!" sa jag glatt. "Så kul att se dig!"
"Ska du söka in?" frågade han.
"Jag hade tänkt det ja" sa jag och log.
"Då hoppas jag att du kommer med! Fast det kommer du nog, så du behöver nog inte oroa dig!"
"Var inte så säker på det" sa jag. "Ska du också söka in eller?"
"Jag är faktiskt redan med" sa han. "Jag ska spela en av huvudrollerna!"
"Åh vad kul!" sa jag och kramade om honom.
"Jaa, så vi får väl hoppas på att du kommer med!" sa han.
"Ja det får vi göra" sa jag.
"Jag måste tyvärr gå nu, men vi kanske kan ta någon fika någon gång?" frågade han.
"Jaa, du kan ju smsa mig någon dag, du har väl mitt nummer?" frågade jag.
"Ja det har jag, men vi hörs!" han kramade om mig och sedan försvann han ut genom dörren.
Jag gick vidare in på teatern och satte mig på en av de platser som var lediga. Regissören, skaparen, koreografen och talangscouterna intog scenen och informerade oss alla om hur dagen skulle gå till. Dom berättade även att dagen beräknades vara slut vid 13.00. Så jag skulle ju kanske hinna gå på signeringen med One Direction ändå.

Efter att vi alla hade stretchat så samlades vi på scen och koreografen fick lära oss några danssteg. Det var en sorts ballet, vi alla fick kläder som vi skulle ha på oss på auditionen också, så att de skulle få se på ett ungefär hur det skulle se ut sedan. Ballet var verkligen inte min starkaste sida, men jag tyckte om att dansa det, man fick en obeskrivlig kontroll över sin kropp, på något sätt kände man sig som en härskare.
Det tog längre tid än väntat, klockan var nu 11.30 och jag började bli lite smått stressad.
Sedan fick vi alla gå in en och en och dansa, vi visade då två danser, den som koreografen hade lärt oss och en som vi själva hade gjort eller valt.
När det var min tur att gå in så var jag förvånad över hur lite nervös jag var, men visst hade jag lite fjärilar i magen.
Efter min audition fick vi sitta och vänta på deras beslut. Klockan tickade och när regissören äntligen kallade in oss igen var klockan 13.15. Jag visste redan då att jag knappt skulle hinna till signeringen eftersom jag gärna ville duscha innan.
När vi sedan satt inne på teatern och väntade på att de skulle ropa upp namnen kände jag hur jag fick allt fler fjärilar i magen.
"Vi har tyvärr inte hunnit välja fram tio namn nu, så vi kommer att göra såhär: Vi kommer att kontakta de tio dansarna någon gång under nästa vecka, vi kommer även lägga ut en lista på vår hemsida så att ni alla kan se där" sa regissören. "Ni har alla varit väldigt duktiga idag, ni ska vara stolta över eran insats!"
Jag tog på mig min jacka och tog min väska. Sedan småsprang jag till busshållplatsen. Väl där kollade jag på min mobil. Klockan visade 13.42. Jag kan ju kanske hinna? Bussen svänge in mot mig och jag hoppade på.

När jag kom in genom dörren slängde jag av min min väska och jacka och sparkade av mig kängorna. Sedan gick jag med raska steg in på toaletten och tog en snabb dusch.
Därefter gick jag in på mitt rum och öppnade min garderob. Jag tog fram ett par jeans, en rosa blus och en kofta. Jag tog på mig och gick sedan in på toaletten igen. Jag kammade igenom håret och startade snabbt min hårtork. Jag kollade på klockan och den visade 14.20. Jag stängde stressat av hårtorken och sminkade mig lite snabbt. Sedan gick jag ut i hallen igen och tog på mig mina ytterkläder.
När jag satt på bussen tog jag fram mobilen. Klockan var  nu 14.48. Jag smsade Saga om var jag var och att jag snart var framme vid ställlet där signeringen skulle äga rum.
Jag klev av bussen och småsprang över vägen. Plötsligt ser jag en marinblå jacka framför mig. En sekund senare ligger jag ner på marken. Fast mellan mig occh marken ligger en främmande person. Jag använde mina händer för att kunna resa mig upp.
"I'm so sorry" sa främlingen.
"Åh, nej det var mi..." började jag tills jag såg vem det var.
"Personen bar ett par bruna chinos, och en marinblå jakca, jag kunde skymta en vit pikétröja under. Jag tittade mot personens ansikte och kände hur hela kroppen blev varm. Jag kände igen ansiktet.
"Niall!" utbrast jag.
"Sorry I didn't get that" sa han samtidigt som han hjälpte mig upp.
"What are you doing here?" frågade jag, jag insåg senare att min fråga var ganska dum, han skulle ju ha signering snart.
"Well, I was going to get some tea, but here in Sweden you only seem to have coffe" sa Niall.
"But aren't you having a signing right now?" frågade jag.
"Yes, I'm on my way there now" sa han.
"What a coincidence, I'm going there too" sa jag och började gå.
"Are you a fan? I thought everhere there now" skrockade han. "Well I have to go this way, so I'll maybe see you later?"
"Yes we'll do!" sa jag och våra vägar skiljdes.
Wow! Han var mycket snyggare i verkligheten!
Jag var fortfarande lite knäsvag när jag mötte upp Saga. Alla andra fans hade redan gått in. Vi gick in och hängde våra jackor i en garderob som fanns vid entrén. IIIH, jag ska få träffa ONE DIRECTION!

Det här var alltså del 3, det här känns nog lite snabbt ihopslängt för jag måste plugga till prov och sånt :/
Men kom gärna med kritik och feedback!
Nästa del kommer nog i helgen :D


Kommentarer
Johanna

Gahaha! Tror jag dör!

Klart han är snygga i verkligheten Emelie! ;)

Skit bra, som vanligt!

xoxo

2012-03-14 @ 21:57:36
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Anonym

as bra , vill ha mer ! :D

2012-03-15 @ 20:20:49
Annie

Jättebra. Mer tack! ;)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0