Dare To Dream - del 7

Tidigare:
"Jag behöver få prata med er, så  ni får följa med till stationen" sa polisen till mig och Harry.
"What did she say?" frågade Harry försiktigt.
"Oh, you don't understand swedish, well, you need to come dowwn to the station with us."
Jag flyttade mig långsamt från Harrys famn och vi gick långsamt mot en av polisbilarna. En polis gav mig och Harry en filt.

"It will be fine, trust me" sa Harry när vi satt i bilen.
Jag lutade mitt huvud mot hans axel och tittade ut genom bilfönstret och såg gatlyktorna flyga förbi.



"I'm just going to call the others" sa Harry och strök mitt huvud innan han gick ut genom dörren.
Väntrummet hade vita väggar med några tavlor placerade här och var. Inne i rummet fanns det några blåa fåtöljer tillsammans med några sidbord. Det såg ut som ett typiskt väntrum.
Polisen hade bett mig att vänta här medan hon fixade några papper.
Jag kunde se Harry stå utanför och prata i telefon. Han drog sin hand genom sina lockar och nickade. Han tog sedan ifrån telefonen från örat och öppnade dörren.
"They're coming here in about 20 minutes" sa han samtidigt som han satte sig ner i fåtöljen bredvid mig. "How are you feeling?"
Jag vände huvudet långsamt mot honom. Jag kunde inte öppna munnen. Det var som att någon hade låst ihop min läppar.
"I'm sorry I didn't hear you, I should've helped you earlier" fortsatte han.
Jag såg hur en tår långsamt lämnade hans öga och ringlade nerför hans kind. Jag reste mig långsamt från min fåtölj och vände mig mot honom. Jag öppnade mina armar och kramade om honom. Jag kände hur jag också började gråta.

"Harry? Elvira? Are you here?" frågade Niall när dom kom in i väntrummet.
"Hmm, yeah" harklade Harry och torkade bort tårarna.
"'Åh Elvira!" utbrast Saga och sprang fram mot mig.
Hon kramade om mig hårt. Mina tårar rann återigen nerför mina kinder. Louis och de andra killarna kramade om mig.
"Elvira, är du redo?" frågade Kristin, polisen som hade kört oss till stationen.
"Mhmm" mumlade jag.
Jag gick långsamt efter henne ut ur rummet. Hon ledde mig in i ett rum där en annan polis och en advokat satt.


"Har du något nummer så att vi kan kontakta dina föräldrar?" frågade polisen.
"Ehm, ja, men dom är i Köpenhamn nu" sa jag och skrev ner deras mobilnummer på ett papper.
"Okej" sa hon. "Du kan få sätta dig i väntrummet och vänta, vi måste ta några tester innan du får åka hem."
"Okej" sa jag och gick in på väntrummet igen.

"So what did they say?" frågade Liam.
"They, uhm...they asked me some questions, but I need to take some tests before I can go home" sa jag.
Jag satte mig ner på en av fåtöljerna där dom andra satt.
"Are you okay?" frågade Harry när han kom tillbaka från toaletten..
"No" sa jag. "No I'm not okay.."
Harry masserade långsamt mina axlar.
"I think we need to get to the hotel" sa Zayn.
"Yeah, I'm sorry we can't be here with you" sa Niall.
"Oh, no it's okay, I'll manage" sa jag.
"I'll stay" sa Harry. "The police will probably want to talk to me."
"Thanks" sa jag och klappade honom på handen.
"Du får ringa mig närsomhelst om du vill prata" sa Saga och kramade mig. "Jag måste hem, mamma och pappa kommer bli oroliga."
"Tack så mycket Saga, du är bäst" sa jag. "Jag älskar dig:"
"Älskar dig också"
"Elvira, Jag elska dey" sa Louis. "It means 'I love you' right?"
"Yeah it does" sa jag. "I love you too."
Jag kramade dom andra hejdå och såg dom försvinna ut ur väntrummet.
"Thanks again for staying" sa jag till Harry.
"No problem" sa han. "You shouldn't be alone right now."
Jag tvingade fram ett litet leende och kramade om honom. Jag flyttade mitt huvud från hans axel och tittade honom i ögonen.
När jag tittade honom i ögonen var det som att få se ett paradis. Den gröna färgen var harmonisk och lugnade mig på något sätt.
Han lutade sig långsamt mot mig. Vad gör han nu?! Jag tryckte långsamt upp mina hälar så att jag kom närmre honom.
Innan jag visste det så trycktes våra läppar mot varandra. Jag andades in hans doft. Han doftade underbart.
Hans händer förflyttades långsamt från min rygg ner mot min höft.
Jag tryckte mig snabbt från honom.
"I..I..I..I'm sorry" stammade jag.
"No..No I'm sorry, I shouldn't have done that" sa Harry och strök fingrarna igenom hans lockar.

"Ehm..." började jag.
Det hade blivit en ganska pinsam tystnad. Harry satt ner på en av fåtöljerna och bet på sina naglar. Själv stod jag upptryckt i ett av de fyra hörnen i rummen och tittade på en tavla.
"Elvira?" sa en polis som kom in i rummet.
"Ja?" sa jag.
"Du ska nog sätta dig ner" sa polisen och pekade mot fåtöljen bredvid Harry.
Jag tittade tveksamt på polisen innan jag satte mig ner. Vad har nu hänt?
"Ehm..Nu är det såhär att... Vi ringde dina föräldrar och kom fram till ett danskt sjukhus.." började polisen. "Dina föräldrar var med i en allvarlig olycka."
Nu skämtar hon, det gör hon! Inte kan dom vara skadade?! Hon skojar!
"Din pappa dog omedelbart, din mamma vårdas just nu, men det ser inte bra ut..." avslutade hon.
Kroppen frös till is. Jag kunde inte röra på mig. Jag bara satt där.


Mycket drama ^^
Kommentera vad ni tycker? skulle bli glad för lite feedback :)
Nästa del kommer nog senare ikväll eller imorgon ^^
Jag hittade inga passande bilder till denna delen, men hoppas att det inte gör något ^^



Kommentarer
Emelie

Jätte bra! Ser fram imot nästa del!

2012-03-30 @ 15:48:51
Johanna

Holy shit! Den var super bra, satt bara och gapade under hela slutet! :o

Mer... typ nu! xoxo

2012-03-30 @ 16:07:59
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Alexandra

Jag har precis börjat läsa, och jag är typ.. helt fast!



Gryymt bra, nytt kapitel så fort som möjligt! :DD

2012-03-30 @ 16:10:16
jossan

SKIT BRA! MER NU !

2012-03-30 @ 16:59:25
URL: http://directiontheone.blogg.se/
sandra

jättebra :D

tkr du kan lägga dramat lite åt sidan nu ett tag när det hänt en hel del o få lite mer romantik ;))



mera :D

2012-03-30 @ 20:32:47
Winnie

Så jäkla Awesome!!!

Meeeeeeeeerrrrr!!!<3

2012-03-30 @ 22:42:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0