Dare To Dream - del 11

Tidigare:
Dörrklockan i hallen plingade till och jag gick dit för att öppna.
"Hey guys!" sa jag när jag fick syn på killarna.
"Hey Elvira! How was your day?" frågade Harry.
"It was great, found some new clothes" sa jag.
"That's great!" sa han glatt. "Could I talk to you for just a second?"
"Yeah sure" sa jag fundersamt.
"Ehm..I.. I was just wondering if you would like to go on a date with me?" frågade han.






"Ehm, what?" frågade jag.
Hade Harry frågat ut mig? Hade han verkligen gjort det?
"Would you like to go out on a date with me?" frågade han igen.
Han hade gjort det! Harry Styles ville gå på dejt... med MIG!
"Yeah, sure, that would be great" sa jag och försökte låta så sofistikerad som möjligt.
"Okay, well, shall we say that I'll pick you up tomorrow..about 6.30?" frågade han.
"Yeah, that sounds great" sa jag.
Jag log och tittade Harry i ögonen. Han log tillbaka och la armen om min axel.
"So..do want some help with those kottbullar?"
"Haha, yeah I think I could use some help" skrattade jag och gick ut i köket.



Dagen därpå vaknade jag av att dörrklockan ringde. Dess gälla ljud irriterade mig.
Jag gick med långsamma och tunga steg ut i hallen.
"Är det du som är Elvira Lindh?" frågade en främmande kille när jag öppnade dörren.
"Ja det är jag" sa jag förbryllat.
"Det här är ett blommogram till dig, jag vill bara att du skriver under här" sa killen och sträckte fram ett block.
Jag skrev under och tog emot ett paket som såg ut att innehålla blommor. Jag stängde dörren och gick in i köket.
Jag drog av pappret och under sig döljdes tio vackra rosor. De var röda. Inne i en av rosorna var ett kort nerstucket.
På kortet hade någon skrivit med skrivstil - 'Don't forget about tonight Elvira, I'll pick you up 6.30 as we agreed on... xx'
Jag kunde inte hjälpa att le, Harry var alltför söt.
Jag tog fram en vas och fyllde den med vatten. Därefter placerade jag rosorna i vasen och gick in på mitt rum igen.
Jag plockade upp min mobil från nattduksbordet och öppnade ett sms.
'I hope the flowers didn't wake you up!xx-Harry' stod det i smset.
'Well they did, but that's okay! Thanks BTW, they're lovely!xx-Elvira' svarade jag innan jag gick in på toaletten.
Jag startade vattnet i duschen och tog av mig pyjamasen.


Efter att jag duschat tog jag fram min mjukisdress och gick sedan ut i köket för att äta frukost.


Klockan var nu fem på kvällen, Harry skulle komma om ungefär en och en halv timme. Jag hade spenderat hela dagen i soffan och tittat på 'V.Ä.N.N.E.R'. Jag stängde av tv:n och reste mig ur soffan. Jag gick in på mitt rum och hämtade min dator där jag hade hittat en video med en smink- och hår-tutorial som jag ville pröva, och detta tillfället var utmärkt att göra det på.

Efter ungefär trettio minuter hade jag lyckats åstadkomma något som såg nästan likadant ut som på tutorialen. Mina ögon var sminkade med en svag svart sotning runt om, till det hade jag målat läpparna svagt röda.
Jag hade flätat håret i en sned fläta som hängde över axeln, och i flätan så hade jag flätat en fläta. Det såg väldigt komplicerat ut, men det var inte det.

Efter att jag hade fixat med hår och smink gick jag in på mitt rum. Vad ska jag ha på mig då? Jag öppnade garderoben och stirrade. Jag visste ju inte vad vi skulle göra, vi kanske skulle på någon fin middag, eller så skulle vi kanske bara gå på bio. Eller skulle vi till parken? Att inte veta vad vi skulle göra gjorde det hela mycket svårare.

Till sist plockade jag fram en vit blus, ett par blåa jeans-shorts och en röd kofta. Jag var faktiskt rätt så nöjd när jag tittade mig i spegeln. Men för att göra det hela lite mer finare så tog jag på mig ett halsband med ett hjärta, en ring och och silvrigt armband.

Plötsligt ringde det på dörren. Jag fattade tag om min mobil och min svarta handväska och sprang ut i hallen. Dörrklockan plingade en gång till medans jag drog på mig mina röda ballerinaskor. Jag öppnade dörren och där stod Harry. Han var klädd i ett par blåa jeans och en svart t-shirt. Vi ska nog inte göra något jätte speciellt. På fötterna hade han ett par låga, vita converse.
"You look...Wow!" sa han.
"Thanks, you look god too!" sa jag.
"Well, are you ready to go?" frågade han och sträckte fram handen.
"All set!" sa jag och slöt min hand i hans.

Harry ledde mig ut ur byggnaden och in i en svart bil med tonade fönster.
"Where are we going?" frågade jag.
"It's a suprise" sa Harry.


Vi gick längs en av gatorna i innerstan. Harry hade inte släppt min hand sedan han hade tagit fatt i dennär vi var hemma hos mig.
"Okay, I think we're lost, do you know the way to 'Grona Lund'?" frågade han.
"Haha yeah, we have to go this way" sa jag och pekade mot vänster med min lediga hand.
Samtidigt som vi svängde så fick några paparazzis syn på oss. De gick med snabba steg fram mot oss för att få så bra bilder som möjligt.


Vi gick runt i flera timmar på Gröna Lund och åt sockervadd. Vi pratade om livet och framtiden.
Efter åkte vi hem till mig.
"So this have been great" sa jag när vi stod utanför byggnaden.
"It really has" sa Harry.
"Yeah.."
"There's one more thing you should know about me.." sa han. "I always kiss on the first date."
Innan jag hann reagera pressade han sina läppar mot mina. Jag förflyttade mina händer mot hans lockar.
"Our first real kiss.." sa Harry och log brett.


Förlåt för att jag inte skrev igår, men i onsdags tog jag livmoderhalscancer-spruta, så igår mådde jag inte alls bra :/
Men här är den! Vad tycker ni?
Kan jag få 5 kommentarer till nästa del? :)




Kommentarer
Emma

Jättebra:)

2012-04-06 @ 17:48:56
Anonym

Bra!

2012-04-06 @ 18:52:40
Emelie

Aww.. bra bra bra!!

2012-04-06 @ 21:07:11
tebbi

super :)

2012-04-07 @ 20:58:56
URL: http://tebbi.blogg.se/
felice'

jättebra!, mer tanhx! :)

2012-04-08 @ 11:58:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0