Dare To Dream - del 5

Tidigare:
"No" sa Saga tvekande.
"Well, we're about to go grab something to eat, but we don't know any good resturants here, so maybe you could show us?" frågade Zayn. "It will be on us."
"Sure" sa jag och Saga samtidigt.
Herregud! Jag skulle äta middag med One Direction!





Jag stängde försiktigt igen dörren och tog av mig mina ytterkläder. Jag tassade sedan tyst in på mitt rum och stängde dörren. Jag lutade mig mot dörren och stängde ögonen. Det här var nog världshistoriens bästa dag! Jag hörde mamma och pappa snarka från deras sovrum. Jag gick långsamt mot garderoben och tog fram min pyjamas.

Jag låg i sängen och lyssnade på tystnaden. Jag kunde inte smälta vad som hade hänt. Det hela var för osannolikt. Jag och Saga hade suttit vid samma bord som One Direction och haft hur kul som helst. Det var liksom en dröm som gått i uppfyllelse.

Jag vaknade dagen efter av solskenet som sken in genom fönstret. Jag gnuggade mina ögon och reste mig långsamt upp. Jag sträckte mina armar ut mot sidorna och gäspade långsamt. Jag tog av mig täcket och reste mig ur sängen. Jag gick ut ur mitt rum och in i köket.
"Vart var du igår kväll?" frågade pappa.
"Godmorgon till dig också" sa jag och satte mig vid bordet. "Jag och Saga var på signeringen ju."
"Vad kul, fick ni träffa dom då?" frågade mamma glatt.
"Ja det fick vi faktiskt" sa jag.
"Vad ska du hitta på idag då?" frågade pappa.
"Eh.. Jag och Saga skulle nog gå ut på stan och kolla runt lite."
"På tal om att gå på stan.." började mamma. "Jag kommer inte kunna shoppa med dig idag, vi ska ha konferens."
Just det, jag och mamma skulle ju egentligen gått på vår regelbundna shopping.
"Vad tråkigt" sa jag.
"Jaa, så jag tog ut lite pengar till dig som ligger i hallen, om du ville åka och shoppa själv eller något."
"Okej" sa jag och tog ett bett av min macka.

När mamma och pappa hade åkt till jobbet var klockan nio. Min inre väckarklocka hade tydligen inte stängts av idag. Men det var tur, för jag skulle ju faktiskt tillbringa dagen med One Direction.
Jag gick in på badrummet och tittade mig i spegeln. Mitt hår såg ut som ett kråkbo och mitt smink hade smetats ut under natten. Förskräckt startade jag duschen och tvättade mig. Jag kunde ju inte se ut så här om jag skulle träffa killarna.
När jag hade duschat färdigt gick jag in på mitt rum. Jag gick fram till fönstret och blev förvånad. Igår hade gatan varit täckt av snö, men idag, fanns där absolut inget spår av den. Och solen sken som aldrig förr. Våren hade kommit, och det var bara i slutet av februari. Alla som gick på gatan hade tydligen övergett sina tjocka vinterjackor och börjat använda lite lättare vårjackor.
Jag vände mig bort från fönstret och gick mot min garderob. Jag tog fram en vit t-shirt, en röd kjol och en scarf. Under kjolen tog jag på mig ett par svarta nylontights.
Sedan gick jag in på toaletten igen och drog fram min sminkväska. Jag drog på mig lite mascara, rouge och läppglans och tittade sedan mig i spegeln. Det här fick duga. Jag gick sedan ut i hallen och tog kuvertet med pengar som mamma hade lämnat. Där i låg det 4000 kronor. Jag blev chockad över att mamma hade lämnat så mycket pengar men ändå glad. Jag packade ner kuvertet i min väska där min systemkamera och block låg.

So, could you and Saga be our guides for the day? Call us when you see this :) - Harry. Jag log när jag såg smset. Jag sparade nummret och ringde det.
Signalerna gick fram och jag fick allt fler fjärilar i magen ju fler pip jag hörde.
"Hello this is Harry" svarade han glatt.
"Hi, this is Elvira, from yesterday" sa jag.
"Oh hey beautiful!"
Han sa att jag var vacker, iiih!
"Liam just talked to Saga, and we decided that we would meet up at the resturant from yesterday at 10.30 am, is that okay?" frågade han.
"Yeah, that seems good" sa jag.
"Okay, well I guess I'll se you later then!" sa han. "Bye!"


Jag hoppade av bussen och gick mot resturangen. Jag kunde se Saga stå på trottoaren och vänta. Jag gick snabbt mot henne och hon log brett. Hon hade gjort samma sak som jag - lämnat vinterjackan hemma och tagit fram vårjackan. Samtidigt som jag kramade om henne hörde jag en välbekant röst. Det var Zayn, och bakom honom stod dom andra killarna och log.
"Hey!" sa Niall och kramade om mig.
Jag och Saga kramade om dom andra killarna och sedan började vi gå mot Vasa-muséet.

Förlåt för ett ganska kort inlägg, men jag har mycket läxor och idétorka just nu, men jag ska göra allt jag kan för att uppdatera någon gång i veckan :)
Kom gärna med kritik och feedback!
Tack för alla fina kommentarer BTW, de värmer! xx



Kommentarer
Nathalie

GRYYYM ! :D

2012-03-18 @ 21:19:20
Nicole

Meeeeeer ;D;D

2012-03-18 @ 21:29:50
Johanna

I wish it was true! :')

Jättebra, som vanligt! :)

xoxo

2012-03-18 @ 21:31:03
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0