Summer of 13 - del 7

Tidigare:
"Well..uhm..basically..we want you to be our assistant" sa Harry.
"Not an assistan Harry! A person that we can play games with during tour, chat with, and stuff.." sa Zayn.
"Are you okay with that?" frågade Liam.
Jag var förvånad, dom hade ju varandra.
"So, we're asking you to play games and hang with us the whole summer, and you will get payed!" sa Niall.
"It sounds awesome!" sa jag och log mot dom.


"It's lovely to have you onboard, Alice!" sa Paul när han berättade detaljerna inför det kommande dygnet. "Now we all know that we are going to Ireland.."
Niall log brett och viftade med armarna.
"But before that, we are going to the festival I told you about last week" fortsatte Paul. "Louis, has Eleanor and Danielle gotten here yet?"
"They said on the phone that they would be here at ten, so they should be here any moment now.."
"Well, why don't we all just go and get seated in the busses for long, and then when the girls get here you can call me and then we'll go!" sa Paul.
 

Jag, Zayn Niall och Harry gick tillbaka till bussen, medans Louis och Liam gick för att möta Danielle och Eleanor som skulle hoppa av bussen en bit ifrån parkeringen.
"Some eatables for the journey?" frågade Niall som hade öppnat minifrysen och höll i en stor Ben&Jerry's.
"Oh I love them!" sa jag.
"Do we have any oreos?" frågade Zayn.
"Or some HARIBO candy?" frågade Harry.
Det hela slutade med att vi hade tömt ut det mesta ur skafferiet och minifrysen. Dessutom hade vi delat upp allt i två högar. Den ena högen skulle Zayn, Niall, Liam och Danielle ha på sin sida av bussen, och det andra skulle jag, Harry, Eleanor och Louis.
 
 
Under den fyra timmar långa resan till festivalen satt jag och Eleanor och diskuterade en massa filmer. Det slog mig även gång på gång hur vacker hon var, och Danielle. Man förstod verkligen varför Louis och Liam föll för dom. Och de två paren var förövrigt de sötaste jag någonsin träffat. De höll händer under hela turen och Danielle låg och sov mot Liams axel några gånger.
Själv satt jag bredvid Harry som tog upp den största delen av sätet.
 
Under den resan började jag verkligen känna mig välkommen i gänget. Det märktes att de spenderade mycket tid med varandra, men de var verkligen väldigt snabba på att släppa in mig i deras små insides-skämt.
 
"Finally!" utbrast Louis när bussen stannade vid festivalen.
Vi packade ihop grejerna vi skulle kunna tänkas behöva inför dagen innan vi alla gick ut för att få våra v.i.p-pass.
Sedan gick vi allihopa; killarna, jag, Eleanor, Danielle, Paul, CREWet och livvakter in på festival- området. Direkt kom en massa fans fram och frågade efter autografer och foton. Men efter ett tag så gick de flesta iväg och vi kunde alla fortsätta att gå runt. Zayn, Niall och Paul gick mot scenen där musik spelades, Danielle, Liam, Louis och Eleanor gick för att köpa glass. Jag, Harry och trummisen Josh gick mot stånden för att kika lite på alla prylar som såldes. Livvakterna lät oss gå ensamma eftersom det redan fanns vakter utplacerade på området.
 
"Look at this one!" utbrast Harry.
Han hade hittat en svart mössa med öron på. Han tog på sig den och lät Josh ta ett foto på sig själv samtidigt som han spexade. Jag kunde inte låta bli att skratta.
När Harry märkte att jag stod och skrattade åt honom tryckte han på mig en annan rolig hatt och en fjädreboa och tvingade mig att vara med på ett foto.
"This is going up on Instagram!" sa Harry när han fick se fotot som Josh hade tagit på oss.
"No it isn't!" sa jag och försökte slå mobilen ur handen på honom.
Harry jagade mig runt ståndet vi hade stått vid samtidigt som Josh fick ett samtal.
"Hey! You two! I gotta go meet up Paul now, you wanna come?" frågade han oss.
"No no, we'll go and look around some more" sa Harry och la armen om mig.
Josh blinkade mot mig innan han vände sig om och gick ifrån oss. Jag tittade upp mot Harry - som var ungefär två huvuden längre än mig - och han log mot mig innan vi gick vidare mot ståndet bredvid.
Jag kunde inte riktigt smälta tanken att Harry hade gjort så mot mig, inte för att jag kunde smälta allt annat som hänt under dagen heller, men han var ju känd! Och jag var ju bara en vanlig tjej från London. Visst, sen var jag ju inget jättestort fan av One Direction heller, men det var ju ändå HARY STYLES!
 
"Oh theese are so cool!" sa jag och tog fram ett par solglasögon.
"Really! They are just normal ray-bans!?" sa Harry.
"Ehm, no they're not! See?" sa jag och pekade på en mustasch som hängde nerför bågen.
"Haha try them on!" skrattade han.
Jag gjorde som han sa och kollade sedan i spegeln som fanns hängande bredvid.
"Haha we should by them to Niall! He always jokes about him having a mustasche!" Harry tog fram plånboken ur sin bakficka.
"Sounds like a funny idea!" sa jag och gav solglasögonen till honom.

 
Hej allihopa! Jag är så hemskt ledsen att jag inte uppdaterat på nästan hela sommaren, men jag har haft annat för mig och helt glömt bort det.
Men nu när skolan börjar ska jag försöka att lägga lite mer tid till fanficen :D
 
Denna delen blev inte överdrivet lång, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna fortsätta på detta så att det håller ihop delen...
Men, men kommentera vad ni tycker!


Kommentarer
Johanna

Så bra så bra! Nu måste du börja uppdatera bättre Emelie! Om jag så ska påminna dig varenda dag i skolan! Hihi!
Kram xoxo

2012-08-20 @ 10:32:10
URL: http://ggottabeyou.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0