Dare To Dream - del 13

Tidigare:
"Jag ska ändå till min faster i Eastbourne, så jag tror nog jag kan övertala pappa att fixa så att jag kan åka en dag tidigare eller nåt" sa Erik.
"Åh, men det skulle vara sjukt kul om du skulle kunna göra det!" sa jag glatt.



"Hejdå lägenhet" sa jag innan jag stängde dörren.
Nu är det bara att lämna den här trappupgången och följa mina drömmar. Inget kunde stoppa mig nu.





"Did you enjoy your flight?" frågade flygvärdinnan när vi anlände på Heathrow.
"Yes, thank you" sa jag.
I min vänstra hand höll jag mitt handbagage som bestod av en vit tygkasse med en kofta, plånbok, pass, biljett, mobilen, en bok, mina svarta raybans och lite choklad. I min högra hand höll jag den senaste skvallertidningen. Jag har alltid tyckt att det är kul att läsa skvaller, även om det är sant eller inte. Men när jag hade öppnat just den här tidningen hade jag fått en liten chock. På det andra uppslaget fanns det ett stort reportage om mig och Harry. Sidorna var klädda med små textbubblar och tillhörande bilder. Dom flesta bilderna hade tagits när jag och Harry hade varit på var dejt på 'Gröna Lund' men där fanns också några bilder från när jag och Saga hade visat killarna hur Stockholm var.
Högst upp på uppslaget stod där i svarta bokstäver: 'Harry Styles' romance with Swedish fan!'.

När jag gick ut ur gaten möttes jag av ett antal blickar från tjejer i min ålder. Jag tittade mig omkring och i ett av hörnen skymtade jag Eleanor och Danielle. Vi hade bestämt att dom skulle möta mig här på flygplatsen och sen ta med mig på middag. Men innan dess så skulle vi åka till min lägenhet och lämna av all min packning.
"Hey Elvira!" hojtade Danielle när hon fick syn på mig.
Eleanor höjde blicken från sin mobil och tittade glatt mot mig.
"How was your flight?" frågade hon.
"It was great, nothing to complain about" sa jag och ryckte på axlarna.
Tjejerna följde mig till bagageupphämtningen och det dröjde inte länge innan min svarta resväska rullade fram på bandet. I den väskan hade jag packat ner de kläder och andra grejer som jag inte hade packat ner i flyttlådorna.
Jag tog min väska och vi gick mot utgången.
"There they are! It's Danielle, Eleanor and Harry's new girlfriend!" hörde jag en tjej ropa.
Det dröjde inte länge innan vi hade ett tiotal tjejer runt om oss. Men vi lyckades ta oss därifrån och in i en taxi på något sätt, även om det tog en halvtimme.
"I'm starting to know how the boys feel now" sa Danielle.
"Yeah, but there's about a hundred more girls then" instämde jag.

Taxin stannade vid en stor byggnad med grå betongfasad. Eleanor sträckte fram en sedel till taxichauffören innan hon klev ut.
"So this is it, right?" frågade Eleanor.
"It looks like it did on the photo" sa jag och gick mot porten.
En man öppnade porten åt oss och frågade om han skulle ta min väska. Jag tackade vänligt nej och han verkade lite smått lättad.
"Wich apartment?" frågade han.
"Ehm, let's se.." sa jag och tog fram lappen från min ficka. "Apartment 20."
"Okay, take the elevator up to the third floor and then go to the right. And then I think you will find it quite easily" sa han.
Okay, thank you sir!" sa jag och styrde stegen mot hissen.
Eleanor och Danielle följde mina steg och eftersom jag stod inträngd längst bak i hissen fick dom trycka på knapparna.
Det plingade till precis innan hissdörrarna öppnades och Danielle gick ut först. Eleanor hjälpte mig med väskan medans jag rotade fram nycklarna från min andra väska.
Dörrvakten hade rätt, det var väldigt enkelt att hitta lägenheten. Det var bara att gå till höger från hissen och sen låg dörren på vänster sida. Jag tryckte in nycklarna i hålet och dörren låstes upp. Jag tryckte ner handtaget och steg in i lägenheten.
Väggarna i lägenheten var vita och taket likaså. Längsmed den vänstra väggen fanns en ståltrappa som ledde upp till ett loft där jag antar att mitt sovrum skulle vara. Under loftet fanns där en rosa kyl och andra köks-saker. På andra sidan av rummet fanns det en soffa och en tv. Resten av lägenheten var full med flyttlådor och även lådor med möbler från IKEA. 'Så att det skulle kännas som hemma i Sverige' hade mormor sagt skämtsamt när vi beställde dom.
"What an amazing place!" utbrast Eleanor.
"Yeah it is!" sa jag glatt.
"Oh I would so want t live here!" sa Danielle.
"Hahaha, anyway, it's gettnig late, shall we go and have dinner?" frågade Eleanor.


Vi gick ut ur byggnaden och bestämde oss för att gå till en resturang som tydligen låg runt hörnet enligt Danielle. Och hon var rätt. Där fanns en liten mysig resturang där dom servade allt från bara te och scones till fem-rätters middagar. Jag bestämde mig för att vara lite turist och beställa Fish n' Chips.

Efter middagen skildes vi alla tre åt i korsningen.
"So we'll se eachother on tuesday right?" frågade Eleanor, fast det var mer som ett påstående.
"Yes we will!" sa jag och Danielle samtidigt.


Det här fick bli ett ganska kort inlägg ^^
Kan jag få tre kommentarer till nästa? :)

Jag kommer nog inte kunna skriva så mycket på de närmsta veckorna, för jag har PRAO och så ska jag till Göteborg med SMART UNGDOM, men jag kommer nog skriva något i helgen iallafall :D


Kommentarer
Johanna

Den var superduper bra! Älskar hur du får det så verkligt i mitt huvud! Haha! Tycker du kan skriva även om du är på PRAO! ;) xoxo

2012-04-12 @ 22:02:41
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Lisa

jättebra :D

2012-04-12 @ 22:48:14
Anonym

Jättebra! ;D

2012-04-13 @ 14:37:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0