Summer of 13 - del 2

Tidigare:
"I got a summerjob now!" sa jag när jag och Cory satt vid matbordet och åt mat.
"That's great news Alice!" sa han. "Where?"
"I'm going to be an assistant to a guy called Mike, I'm getting to travel all around Europe!" sa jag glatt.
"Really!" sa Cory förvånat. "Travel around Europe?!"
"Yeah!" sa jag.





"Alice wake up! WAKE UP!"
Cory stod utanför mitt sovrum och bankade på dörren.
"WHAT?!" sa jag irriterat, om det var något jag hatade så var det när Cory väckte mig.
"You got to get up, sleapyhead!" sa han.
Jag tittade på klockan och den visade 9.07. Jag var inte den personen som kunde sova till elva tolv på helgerna, men Cory var ännu värre, ha brukade gå upp vid sju varje morgon, det kvittade om det var helg eller inte.
"Why?" sa jag efter att jag hasat mig ur sängen och öppnat sovrumsdörren.
"Beacuse we're going to the park with Louise, remember?" sa han och tittade menande på mig.
"Oh right!" jag hade helt glömt bort det. "Shoot! At what time where we supposed to meet her?"
"In about an hour" sa Cory. "So you better get dressed and stuff!"
"You think?!" sa jag och gick med snabba steg in på toaletten och låste om mig.

"I'll make breakfast, mum left some baguettes for us before she left for work!" ropade Cory ifrån köket.
"Okay!" sa jag. "Where's dad?"
"He's at the gym!"

Efter att jag fixat mig färdigt på toaletten gick jag in på mitt rum igen.
Mitt rum var inte jätte stort, men det räckte för mig. Jag hade en ganska stor säng, man skulle kunna få plats två i den, även om det kanske hade blivit lite trångt. Mina väggar var vita fast lite mer åt det beigea hållet. Golvet var av trä, fast det mesta täcktes av min matta. Min säng stod mitt i rummet, fast mot en vägg såklart. Och mittemot sängen hade jag mitt skrivbord. Och på väggen bredvid sängen hade jag en dörr som ledde in till min minimala walk-in-closet. Den var tillräckligt stor för att kunna få plats med alla mina kläder. Fast kläderna tog upp rätt så stor plats, så därför kunde man inte röra sig så mycket därinne.
Ur garderoben drog jag fram en svart kjol och en vit spets t-shirt som jag sedan stoppade in under kjolen.

"Shall we go?" frågade Cory efter att vi hade ätit frukost.
"Sure!" sa jag och satte min skål i diskmaskinen.

Cory låste dörren och sedan gick vi med snabba steg nerför trappan och ut på gatan. Ute sken solen på samma sätt som dagen innan.
"Come on we're gonna miss the bus!" sa Cory och ökade takten på sina steg.
"Okay okay" sa jag och gjorde detsamma.

"Hey Louise!" sa jag när vi kom fram till köpcentret.
"Hey you two!"
"So, what do you girls feel like doing?" frågade Cory.
"Maybe go and get ice cream?" frågade Louise.
"Sure!" sa Cory. "What do you say Alice?"
"That sounds great!" sa jag och styrde stegen mot glassbaren som låg i köpcentret.

På glassbaren fanns det säkert tjugo - om inte fler - olika smaker att välja mellan. Där fanns dom vanliga smakerna som choklad,vanilj och jordgubb. Men där fanns även andra, lite ovanliga smaker, som redbull-smak, nutella-smak, citron-smak och någon turkos glass som jag inte ens vågade fråga vad den hade för smak.

"I'm just going to try these jeans, I will be back in a bit!" sa jag och gick in i ett av provrummen och lämnade Cory och Louise ensamma, de hade flirtat med varandra hela dagen, så jag hade varit lite utanför.

Jag dröjde så länge som möjligt inne i provrummet för att få vara ifrån Cory och Louise's flirtande, det började gå mig en aning på nerverna.
Men någon gång var jag ju tvungen att bli färdig, så en kvart senare gick jag ut med jeansen hängande över min högra arm och min väska i den vänstra.
"Are you ready to go?" frågade Cory.
"Yeah! I'm just going to pay for these!" sa jag och gick mot kassan.


"Bye Louise!" sa jag när jag och Cory klev av bussen.
"Bye!"

"So you and Louise hade fun today?" frågade jag när vi gick hemåt.
"What are you talking about?" sa Cory och rynkade på pannan.
"Oh come on, you know! You two were flirting all the time!" sa jag.
"Oh stop it!" sa Cory och låste upp dörren.
"You like her don't you?" frågade jag.
"That's none of your business!" sa han och gick in på sitt rum.
Jag skrattade lite för mig själv och gick in i köket.
"Hej pappa!"
Vi brukade prata svenska ibland när pappa var hemma. Det var ett sätt att 'bevara' pappas härkomst.
"Hej gumman, hur har dagen varit?"
"Den har varit bra" sa jag och tog fram en vattenflaska från kylskåpet.
Även om min svenska inte var den bästa så skämdes jag inte för att prata.
"Hur går det med letandet på ett sommarjobb, jag hörde att Cory redan hade hittat ett."
"Jag fick ett sommarjobb hos en man som skulle resa runt i Europa och behövde en assistent."
"Så du ska sköta hans jobb här i London, medans han är på semester?"
"Nej, jag ska åka med honom i Europa under hela sommaren!" sa jag glatt.
"Ehmm.. Det får du inte!"
"Men mamma sa.."
"Du får inte! Du ska följa med oss till farmor och farfar!" avbröt pappa
"Men pappa! Jag vill göra detta, fatta vilken otrolig möjlighet detta är!"
"Lyssna på vad jag säger! Du följer med oss till Småland vare sig du vill eller inte! Det är din farmor och farfar!"
"Men jag kan ju hälsa på dom en annan gång?"
"Nej! Du följer med oss! Punkt slut!" röt pappa.
"ÅHHH! JAG HATAR DIG!" skrek jag och smällde igen dörren till mitt rum.

Jag slängde mig på sängen och tårarna började rinna.


Förlåt sååååå mycket för att jag inte skrivit på ett tag, men jag har haft PRAO och i fredags åkte jag till Göteborg och UK2012, kom hem igår men då var jag aldeles för trött för att skriva! :/

Nå? Vad tycker ni?
Kan jag få 4 kommentarer till nästa del? :D



Kommentarer
Johanna

Det var überbra. Jag förstår ute hur du kan skriva så bra! Mer! xoxo

2012-04-22 @ 20:02:18
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Elsa

Grymt bra och spännande :)

2012-04-22 @ 20:14:18
Emma

när kommer nästa del? :)

2012-05-05 @ 21:34:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0