Dare To Dream - del 10

Tidigare:
"Nej, nej, nej, nej, nej" jag skakade på huvudet.
Nu pep det oavbrutet, ett långt och utdraget pip utan slut. Jag släppte långsamt mammas hand samtidigt som jag föll ner på knä.
Harry föll ner bredvid mig, hans varma famn sveptes omkring mig.
"Oh Elvira, I.. I'm so sorry.."





3 veckor senare:

Jag satt på soffan hemma i lägenheten, Saga satt bredvid mig. Vi hade båda fått ledigt för att gå på mamma och pappas begravning.
"Har du pratat mer med Harry och dom andra killarna?" frågade Saga.
"Nej, men dom har varit upptagna med spelningar och signeringar" sa jag.
Det ringde på dörrklockan.
"Kom in!" ropade jag.
Vi hörde dörren öppnas och skor tas av.
"Hej?" sa Saga.
"Elvira?" sa en röst.
"Morfar?" sa jag och reste mig ur soffan.
"Hej min lilla flicka!" sa morfar och kramade om mig.
"Åh, det var längesen!" sa jag.


"Ska vi åka?" föreslog Saga efter att vi hade fikat lite.


Två timmar senare:

"Elvira Lindh?" frågade en okänd kvinna på mottagningen efter begravningen.
"Det är jag"
"Hej mitt namn är Sofia Westergren, dina föräldrars advokat" presenterade hon.
"Hej"
"Finns det någonstans vi kan prata ostört?" frågade hon.
"Vi kan gå här" sa jag och gick in i ett tomt rum i församlingshemmet.
"Har du och dina föräldrar diskuterat vad dom lämnar efter sig? alltså testamenterar" frågade hon.
"Nej, inte vad jag kan komma på" sa jag fundersamt.
"Dom nämnde aldrig ett stipendium?"
"Nej, det gjorde dom inte."
"Okej, men för ungefär tre månader sedan skickade dina föräldrar in en video där du dansar till några av de bästa dansskolorna i världen, och du blev antagen på en i London."
"Va?!" sa jag chockerat. Hade dom verkligen gjort det?!
"Ja, dom har fixat allt, dom har fixat boende och ekonomi" sa hon.
"Va?!" jag kunde inte fatta att dom hade gjort det åt mig, det fick mina ögon att tåras återigen, jag var förvånad att det ens fanns några tårar kvar.
"Sen har vi det här med deras testamente" sa hon och plockade fram ett papper från hennes portfölj.
"Okej" tvekade jag och tittade på lappen.
"Det här är summan som du kommer att få efter att dom har sålt tidningen och lägenheten" sa hon och pekade på ett sjusiffrigt belopp.
Jag blev chockad när jag såg beloppet, visst viste jag att vi hade ganska mycket pengar, men inte så mycket.
"Ska dom sälja tidningen?" frågade jag.
"Dom har faktiskt redan gjort det" sa advokaten.

Två dagar senare:

"Hey Elvira!" sa Louis.
"Hey!" sa jag glatt.
"You must be Elvira?" sa en brunhårig tjej. Hennes hår var flätat och luggen bakåtputtad av ett par pilotsolglasögon.
"Yes I am and you are Eleanor" sa jag och skakade hennes hand.
"Haha yeah" skrattade hon.
"It's so nice to finally meet you" sa jag.
"It's so nice to meet you two" sa hon.
Hon och Danielle hade kommit till Sverige för att spendera tid med killarna innan dom skulle vidare till Tyskland. Men idag så hade killarna blivit tvugna att jobba så vi tjejer skulle ha en liten shoppingrunda. Tyvärr så kunde inte Saga komma för hon och hennes föräldrar skulle till Paris för att hälsa på hennes bror som jobbar där.
"You girls excited for going shopping?" frågade Louis.
"Yeah, I've actually never been here in Sweden so it will be nice to see what the shops have to offer" sa Eleanor glatt.
Hon var verkligen en kvinnlig version av Louis. Och dom älskade verkligen varandra, man såg det på sättet dom rörde sig runt varandra och tittade på varandra.
"Eleanor!" hörde jag Danielle säga. "And you are Elvira, hi!"
"Hi Danielle" sa jag.
"Well, now that we're all here, shall we go?!" sa Eleanor.
"Yeah let's go! Oh, by the way, I need to change my money to swedish kronors" sa Danielle.
"Oh yeah me too!" sa Eleanor.
"Okay then, let's go to the bank!" sa jag glatt och tog min väska som hängde på stolen.

Vädret ute var fantastiskt. Det var vindstilla och solen sken. Det verkade som att sommaren skulle komma tidigt iår.

Efter att vi hade varit på banken gick vi mot sergelstorg. Jag kände hur det började kurra lite i magen, vilket var ganska självklart eftersom jag inte hade hunnit äta något under dagen.
"Are you girls hungry?" frågade jag.
"Yes, I'm starving! The food they serve on the airplanes are not good" sa Eleanor.
"I'm also hungry, but where should we go?" frågade Danielle.
"We can go to 'Kungshallen', they have all kinds of food there" sa jag.
"That seems good" sa Danielle.

"It looks yummy" sa Eleanor. "Not that it is some typcial swedish meal, but still."
"Haha, if you want we can make some swedish food tonight, since we're having that movie night" sa jag.
"That would be so fun!" sa Danielle.
"Yeah, but then we'll have to buy some ingridents before we go home" sa jag.
"Okay, well anyways.." sa Eleanor. "So what do you do Elvira? Except from going to school."
"Well I'm actually a dancer like Danielle" sa jag. "I actuallt got a scholarship so that I can go to a dance-school in London after the summer!"
"Wow! That's amazing!" sa Danielle. "Congratulations!"
"Thanks" sa jag. "It was my parents who fixed it to me."
Mina ögon blev lite smått tårögda.
"I'm sorry, Louis and Liam told us, we're so sorry for your loss" sa Eleanor tröstande.


"Shall we go shop now?" frågade jag efter att vi hade ätit färdigt.
"Yeah" sa Eleanor och Danielle samtidigt.
Vi gick ut ur kungshallen och ut på gatan. Eftersom jag bodde i stan fick jag agera guide, så jag bestämde att vi skulle börja gå till gallerian och sedan gå runt lite på olika gator.

"These are nice, huh?" sa Danielle och visade oss ett par svarta pumps.
"Yeah they are" sa jag.
"Wow, and they're very cheap" sa Eleanor. "Maybe I should get a pair too!"


Efter en lång dag av shopping gick vi in i min lägenhet.
"Oh, my feet are so sore" sa Eleanor.
"Mine too" sa Danielle.
Dörrklockan i hallen plingade till och jag gick dit för att öppna.
"Hey guys!" sa jag när jag fick syn på killarna.
"Hey Elvira! How was your day?" frågade Harry.
"It was great, found some new clothes" sa jag.
"That's great!" sa han glatt. "Could I talk to you for just a second?"
"Yeah sure" sa jag fundersamt.
"Ehm..I.. I was just wondering if you would like to go on a date with me?" frågade han.


Nå vad tycker ni? kom med feedback.
Jag skulle gärna vilja ha 3 kommentarer till nästa del ^^
Nästa del kommer förmodligen på torsdag ^^
Tack för alla fina kommentarer BTW! :*


Kommentarer
Alexandra

Mooore!

2012-04-03 @ 16:00:36
tebbi

Jätte jätte bra :) mera!

2012-04-03 @ 16:02:42
URL: http://tebbi.blogg.se/
zzara

as bra!! mer

2012-04-03 @ 18:17:23
Emelie

Sjukt bra!!

2012-04-03 @ 18:27:19
asdfghjkl

När kommer nästa del? o.o

2012-04-06 @ 00:31:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0