Wherever you will go-Del 22





Tidigare:
Hon öppnade sin lilla väska och tog fram ett fyrkantigt paket. Hon gav det till mig och log.
"Jag tog av rosetten som satt fastklistrad på den. Jag drog försiktigt av pappret och det var en cd.
"Now, you can't play it before I say so" sa hon och tittade på mig. "Promise me that you'll wait?"
"I promise" sa jag.



Fortfarande mitt i veckan:

"Did you two enjoy yourselves last nigt?" sa Louis när jag och Emelie gick in i köket morgonen därpå.
"Huh?" sa jag och tittade på honom med en frågande blick.
"Did you 'watch' a movie?" frågade han och gjorde situationstecken i luften så som han hade gjort dagen innan.
"Shut up Louis!" sa jag till honom.
"I just love how squeaky your voice get when you do that!" skrattade Louis.
Jag gav honom en lätt smäll på huvudet och öppnade sen kylskåpet.
"Emelie, do you want to go shopping with me today?" frågade Eleanor.
"That would be great!" sa Emelie och log.
"So shall we have breakfast and then take a car in to town?" frågade Eleanor.
"Sounds good" sa Emelie och tog fram fyra glas.
Vi satt och åt frukost när Niall och Joanna kom och hälsade på.
"Hey everyone!" sa Niall när de kom in i köket.
"Hey!" sa Eleanor. "Joanna, do you want to come shopping with me and Emelie?"
"I would love to!" sa Joanna glatt. "But me and Niall are going to my parents, they haven't met him yet, so.."
"Wow, meeting the parents eh?..." sa Louis och gav Niall en klapp på axeln.
"Yeah, I'm a bit nervous actually" sa han och tog ett äpple från bordet.
"Don't you worry, they will love you!" sa Joanna glatt.
"I'm with Joanna on this!" sa Emelie.

När vi hade ätit frukost åkte Emelie och Eleanor in till stan. Samtidigt hade Niall och Joanna åkt iväg till Joannas föräldrar. Så jag och Louis bestämde oss för att göra en twitcam med fans på twitter.
Det kom in många frågor som en massa fans ville ha svar på, vissa frågor var mer 'städade' än andra.
Vi satt och svarade på allihopa i närmare tre timmar. Men sedan bestämde vi oss för att sluta och göra något 'vettigare'. Vi startade FIFA och spelade tills Emelie och Eleanor kom hem.
De två stod i köket och viskade åt varandra när vi stängde av spelet och vände oss mot dom.
De kramade om varandra och Emelie gick och kramade om mig.
"Mum, texted me earlier, she said I had to go home" sa hon till mig. "I'll see you tomorrow?"
"Yeah" sa jag och kysste henne.
"Bye Louis!" sa hon och gick ut i hallen.
Jag reste mig från soffan och gick in på mitt rum för att hämta min mobil. Jag stannade i dörröpnningen när jag hörde Louis och Eleanor prata tyt med varandra.
"Does he know?" viskade Eleanor.
"No, and he's not supposed to" sa Louis. "So we have too keep this a secret."
Vad var det dom pratade om?
"Do you guys want to go for ice cream or something?" frågade jag och gick ut till dom.
"That would be awesome!" sa Louis och tog sin jeansjacka från stolen.



Nutid:

"What's wrong with him?" frågade Zayn efter att Louis hade lämnat lägenheten.
"He's exactly like he was before we left for Paris" sa Liam.
"I'm kind of worried for him" sa Niall.
"I say, we ask him what's wrong when he comes back, and we won't give up until we know" sa jag.
"Sounds like a good idea" sa Zayn.
Vi startade FIFA och det lilla samtalet vi nyss hade haft glömdes bort.


"Where's Louis?" frågade Eleanor när dom kommit tillbaka från intervjun.
"He left" sa Niall utan att flytta blicken från tv:n.
"Is Emelie in the hall?" frågade jag tjejerna.
"Eh..No..She had to go home" sa Matilda.
"Okay" sa jag fundersamt.
"Have you boys eaten?" frågade Joanna.
"No" sa vi alla i kör.
"Then, I'll think we'll make som carbonara or something" sa Danielle.
Tjejerna gick ut i köket och började laga mat och vi killar fortsatte att spela.


När maten var färdig satte vi oss alla vid bordet, Louis saknades fortfarande.
Middagen var - som alla andra middagar vi hade- fylld med skratt och livliga diskussioner. Men dock verkade det som att det var färre skratt när Louis inte var i närheten.
Mitt i middagen hör vi ytterdörren smällas igen. Alla tystnar och lyssnar på vad som händer ute i hallen. Vi hörde fotsteg komma närmare oss och fram kom Louis. Han såg bekymrad ut. Eleanor reste sig från bordet och gick fram till honom. Hon viskade något i hennes öra och han nickade som svar. Hon kramade om honom och gick senare tillbaka till sin plats vid matbordet. Hon såg orolig ut.
"Hary, could I talk to you for a while?" frågade Louis.
"Yeah" sa jag och reste mig från bordet. "What's up mate?"
"Let's go in here" sa Louis och vi gick in på mitt rum.
"Is something wrong?" frågade jag bekymrat.

Blickarna han gav mig gjorde mig orolig.

"Do you remember the cd you got from Emelie on your anniversary?" frågade han.
"Yeah" svarade jag.
"Can you get it?" sa Louis.
Jag gick till mitt skrivbord och öppnade en av lådorna. Jag tog fram cd:n och räckte fram den till Louis.
"Can you play it?" sa Louis.
Jag gav han en frågande blick. Han tittade mig i ögonen på ett övertygande sätt, så jag gjorde som han hade sagt åt mig.
Jag tog fram kontrollen till spelaren och tittade på Louis igen. Han nickade åt mig och jag tryckte på play.

"'Harry...You have no idea how hard this is going to be...Telling you what I'm about to tell you'" Det var Emelies röst.

Jag kände hur mitt hjärta bankade hårdare. Vad var det hon skulle berätta?.

"'You just got to remember that I love you, more than words can describe'" sa hon.

Jag tittade på Louis, det såg ut som att han grät. När han märkte att jag såg på honom drog han snabbt upp handen för ögonen och torkade dom.

"' I want to play you a song before, listen to the lyrics, they're speciall'" sa hon och en låt började spelas.

"'So lately, been wondering
Who will be there to take my place
When i’m gone, you’ll need love
To light the shadows on your face
If a great wave shall fall
It would fall upon us all
And between the sand and stone
Could you make it on your own?'"
Jag kunde höra Louis snyfta bakom mig. Jag kände hur mina ögon började rinna. Jag tog upp min hand och torkade bort dom.


"'And maybe i’ll work out
A way to make it back some day
Towards you, to guide you
Through the darkest of your days'"


Jag kände hur mina tårar rann nerför mina kinder. Vad ville hon ha sagt med denna låten?


"'I know now, just quite how
my life and love might still go on
in your heart, in your mind
i’ll stay with you for all of time'"


Jag grät mer nu, lät tårarna rinna ner för mina kinder. Jag hörde att Louis också grät.


"'I don't think I can tell you, but go tell Louis that you've heard the cd, and that you want to know'" sa hon med gråten i halsen. "'I love you Harry Styles... Always'"

Cd:n var slut. Jag torkade mina tårar och vände mig mot Louis. Han satt på min säng med huvudet begravt i händerna. Han lyfte huvudet och tittade på mig. Hans ögon var rödsprängda.
"Ehm..Uh.. I want to know" sa jag försiktigt.
"Let's go out to the others, bring the cd" sa Louis kort och reste sig från sängen.
Jag gjorde som han sa och vi gick ut.
"What's wrong?" frågade Matilda när vi kom ut i köket.
"Play the cd Harry" sa Louis till mig.

När cd:n var slut satt alla och grät, jag grät ännu mer än vad jag gjorde innan.
Vi satt alla där i köket. Niall höll Joannas hand. Matilda lutade sitt huvud mot Zayns axel. Liam höll och Danielle. Louis masserade långsamt Eleanors axlar.
Allt som hördes var våra snyftningar. Det var som om tiden hade stannat upp, jag önskade att allt var en dålig dröm. Jag stängde ögonen och öppnade dom igen. Men jag drömde inte.

"Harry... She's sick, really sick" sa Louis försiktigt.


Ett sorgligt avsnitt om ni frågar mig :/
Kommentera vad ni tycker om den :)


Kommentarer
Johanna

Emelie, försöker du ta livet av mig. Det var så bra, gråter ju för fasiken!

Fortsätt, skriv, snälla! <3

xoxo

2012-03-04 @ 21:03:19
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Tove

Awww, va hemskt :'(((

Behöver meeeer!! :D

2012-03-04 @ 21:11:52
Nathalie

Meeeeeeer ! :-D

2012-03-04 @ 21:16:04
Anonym

såå sorligt, sitter och bölar ju !

hon får intee döö , SNÄLLA !!

2012-03-04 @ 21:24:51
Emma

Neej, fan vad hemskt jag sitter och gråter!

Och snälla hon får inte dö!

Meeer!

2012-03-04 @ 22:44:37
freyah

meeer! Så jävla bra!

2012-03-04 @ 22:51:04
kajsa

Nej, måste ha mer! Snälla skriv ! :D Gråter jue..

2012-03-05 @ 18:13:59
URL: http://dayviews.com/1DnovellSwe/
mathilda

MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-03-06 @ 17:28:29
URL: http://mylifeasmathilda.devote.se
Pelin

Duper bra!! Mer!!!!

2012-03-06 @ 19:47:47
URL: http://mylifeaspelin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0