Wherever you will go-Del 21





Tidigare:
Intervjun var slut ungefär en halvtimme efteråt. Tjejerna var ungefär som när vi brukade vara där, de skrattade och de verkade ha jätte kul. Alan hade såklart skämtat runt med dom genom hela intervjun.
När programmet var slut satt vi i soffan och väntade. Zayn hade slagit över till en kanal där dom hade ett 'SIMPSONS'-maraton. Vi andra satt och spelade kort.
Louis mobil ringde och han försvann ut ur rummet. Ungefär en minut senare kom han tillbaka och såg aldelles likblek ut.
"Is something wrong?" undrade Liam.
"No" svarade Louis kort. "I think I'll go for a walk."



5 dagar tidigare:

"Isn't today your 5 months anniversary with Emelie?" frågade Danielle när jag kom ut i köket.
"Yes, she's actually on her way here right now" sa jag.
"Have you planned something extra for her?" frågade Liam.
"Yeah, we're having dinner and then we'll maybe watch a movie or something" sa jag.
"'Watch' a movie" sa Louis och gjorde situationstecken i luften.
"Oh stop it Louis" sa jag.
Det ringde på dörrklockan och jag gick dit för att öppna.
Där stod Emelie, hon såg ut som en ängel. Hon var iklädd ett par shorts som gick upp till midjan och en vit blus. Hennes var smått lockat och de hängde ner över hennes axlar. Hon log åt mig och skrattade lite smått.
"You're so beautiful" sa jag och pressade mina läppar mot hennes.
"You're not to bad either" skämtade Emelie.
"Haha, come in, we can hang out with the others for a bit before we go out" sa jag och stängde dörren efter henne.
Hon tog av sig sina skor och vi gick tillsammans in i köket.
"Hey Emelie!" sa Zayn glatt.
"Hi Zayn, and everybody else of course!" skrattade Emelie.
"Hey! And happy anniversary to you too!" sa Eleanor glatt.
"Thanks" sa jag och Emelie samtidigt.

Resten av eftermiddagen spenderade vi med alla de andra. Vi tio hade blivit väldigt bra vänner den senaste veckan. Fast vi var nästan tvugna eftersom vi var nästan instängda inne i lägenheterna.
"Shall we go?" frågade jag Emelie.
"Sure" sa Emelie och reste sig från soffan.
"Bye" sa jag till dom andra när jag gick efter Emelie ut i hallen.
"Have fun!" sa Joanna.
Vi gick ut i solskenet och som på en reflex drog vi båda på oss våra solglasögon. Jag tog hennes hand och vi vandrade mot grinden. Säkerhetsvakten släppte ut oss och han ledde oss till en stor svart bil. Jag öppnade dörren åt Emelie och hon klev in. Jag klev också in och bilen körde iväg.
"Harry, where are we going?" frågade hon.
"Just wait and see" sa jag och log mot henne.
Vi satt under tystnad medans bilen tog oss vidare. När vi stannade bilen tog jag fram en svart ögonbindel.
"You'll have to put this on" sa jag och log.
"Why?" frågade Emelie chockerat.
"Because, otherwise it won't be a suprise" sa jag.
"Fine" sa Emelie och vände huvudet om.
Jag knöt bindeln runt hennes huvud och vände henne mot mig igen. Jag gav henne en puss på pannan och ledde henne sen nerför en smal väg.
"Can't you give me a clue of where we're going?" frågade Emelie.
"Okay... We're soon there" sa jag.
"Haha, that didn't help me at all" sa Emelie och log.
När vi var framme på den platsen vi skulle till stannade jag henne och vände henne mot mig. Jag lutade mig sakta mot henne och gav henne en puss på munnen. Sedan lossade jag ögonbindeln och hennes ögon fann mina. Hon log mot mig.
Vi befann oss på en strand, runt om oss fanns hundratals ljus. Till höger om oss var det dukat på ett litet runt bord med stolar. Jag ledde henne till bordet och drog ut stolen till henne. Hon satte sig ner och jag gjorde detsamma.
"You look suprised" sa jag till henne.
"Yeah.. This is so romantic, no one have ever done something like this for me" sa Emelie.
"I love you" sa jag och log mot henne.
"And I love you too, more than words can explain" sa hon.
"Shall we eat?" frågade jag när en servitris kom fram med mat.
"Sure" sa hon.
Servitrisen lyfte på ett lock och tog fram två tallrikar med lasange. Vi tackade honom och han gick iväg. Vi satt under tystnad och åt.

När vi hade ätit efterrätt kom servitrisen och dukade undan. Det hade redan börjat mörkna.
"Would you like to join me and watch the stars?" frågade jag.
"That would be lovely" sa Emelie.
Vi reste oss från bordet och jag ledde henne till en filt som låg i sanden. Vi satte oss ner och hon lutade sitt huvud mot mitt bröst. Vi satt sådär ett tag.
"Emelie?" frågade jag försiktigt.
"Uhuh?" sa Emelie och vände sig mot mig.
"Can I give you something?" frågade jag.
"What?" frågade hon och log.
Jag stoppade handen o bakfickan och tog upp en liten ask. Jag sträckte fram den till henne och hon tog emot den. Hon tittade först på asken och sen på mig.
"Open it" sa jag.
Hon gjorde som jag sa. I asken fanns ett halsband. Det var ett hjärta i silver. Hon tog upp halsbandet och tittade på det.
"Open it" sa jag igen.
Hon tittade undrande på mig och tittade ner på halsbandet. Hon öppnade hjärtat och log. I hjärtat fanns där en liten bild på oss två tillsammans.
"I saw the necklace one day and thougt of you" sa jag.
"It's perfect, absolutely perfect" sa hon och kysste mig.
"I'm glad you liked it" sa jag och log.
"Do you want your gift now?" frågade hon.
"Sure" sa jag.
Hon öppnade sin lilla väska och tog fram ett fyrkantigt paket. Hon gav det till mig och log.
"Jag tog av rosetten som satt fastklistrad på den. Jag drog försiktigt av pappret och det var en cd.
"Now, you can't play it before I say so" sa hon och tittade på mig. "Promise me that you'll wait?"
"I promise" sa jag.


Det här blev ett litet inlägg, men nästa kommer senare ikväll :D
Tack så mycket för att ni läser! :D


Kommentarer
Johanna

Så så så..... himla genialt!

Och silver hjärtat (var har man hört det innan?) ;)

Och "kolla film"..... DÖR!! xD

xoxo

2012-03-04 @ 16:44:48
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Amanda.

så bra!

Vill ha mer, nu! c:

2012-03-04 @ 17:18:17
Hanna

super bra !! <3

2012-03-04 @ 19:22:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0