Wherever you will go-Del 20




Tidigare:
När vi landade i London rusade Niall till 'Tax-Free'n och köpte en massa godis. När han sen kom tillbaka till oss gick han med armen om Joanna. Hon hade tydligen letat efter honom där. När vi sedan gick vidare mot bagage-hämtningen såg vi Emelie och Eleanor komma gåendes mot oss.
När Emelie fick syn på oss sprang hon fram mot mig med öppna armar. Hon hoppade upp och lindade sina ben om min kropp och kramade mig.



1 vecka senare:

Den här veckan hade varit händelserik, även om det var en ledig vecka för oss alla så lämnade alla paparazzis eller fans oss ifred. En kväll hade vi alla (Liam&Danielle, Zayn&Matilda, Niall&Joanna, Louis&Eleanor, jag&Emelie) varit ute och ätit middag tillsammans på en fin resturang, utanför hade det varit stora klungor av paparazzis och fans.

"Hey Harry! can you pass me that remote?" frågade Joanna och pekade på kontrollen till tv:n.
"Yeah sure" sa jag och sträckte den till henne.
"Paul just called" sa Liam och satte sig i soffan med oss andra.
"What did he want?" frågade Zayn.
"He said that the girls have a interview at Alan Carr on wednesday" sa Liam och vände sig mot tjejerna.
"Really?" sa Matilda förvånat.
"Yeah, since we all got girlfriends now they decided to do a interview" sa Liam. "This will be the only interview you girls will be doing."
"At what time?" frågade Eleanor.
"I think Paul said that a car will pick you up at 11.00 am" sa Liam. "And then you will do all the hair and make up there, and clothing too."
"I think it will be fun" sa Emelie och log.


Onsdag:
Jag vaknade av att Emelie höll på inne i sovrummet. Hon satt framför spegeln och kammade håret.
"Did I wake you up?" frågade hon.
"No it's fine" sa jag och steg ur sängen.
Jag gick mot henne och satte mig på huk bredvid henne. Jag tittade på henne i spegeln. Hon tittade på mig och log. Jag reste mig upp igen och kysste hennes panna. Hon tittade mig i ögonen och pressade sina läppar mot mina. Hennes händer flyttades upp mot mina kinder.
Plötsligt knackade det på dörren. Det var Eleanor.
"Emelie could i borrow your.... Oh morning Harry!" utbrast hon.
Plötsligt märkte jag att jag var ovanligt lättklädd. Jag drog av en filt från sängen och virade den om midjan.
"Goodmorning Eleanor" sa jag.
Emelie fnissade till där hon satt.
"What do you want to borrow?" frågade hon Eleanor.
"Your hairdryer" sa Eleanor. "Mine doesn't work anymore."
"Yeah sure" sa Emelie och gick in på toaletten. "Here you go!"
Emelie och Eleanor hade funnit varandra under veckan som hade gått, de hade nog tillbringat nästan all vaken tid tillsammans. Fast ingen av dom hade gått ur lägenheterna under veckan, för utanför vårt område fanns hundratals fans hela tiden, och några av dom verkade inte vara så jätte trevliga och glada.
Joanna och Matilda hade försökt gå utanför området för att hyra film men hade kommit tillbaka inom tio minuter dränkta i ägg.
"Have you had breakfast?" frågade jag Emelie.
"No, I was actually going to have some now" sa Emelie. "Do you want to join me?"
"Yeah, I think I smell pancakes coming from the kitchen" sa jag och drog på mig ett par byxor och en tröja.
"Me too" sa Emelie och skrattade.
Jag öppnade dörren åt henne. Hon tog min hand och vi gick tillsammans ut i köket.
Ute i köket stod Danielle vid spisen och stekte pannkakor. Niall stod och rotade i kylskåpet. Vid köksbordet satt Liam, Louis och Joanna. De satt och diskuterade gårdagens spel av monopol.
"But I did win!" utbrast Louis.
"That's because you cheated" sa Joanna.
"I did not!" sa Louis.
"Yeah you did" sa Liam och vi andra nickade instämmande.
"Goodmorning" sa Danielle och log.
"Morning, do you want some help?" frågade Emelie och gick fram till spisen.
"Where's Zayn and Matilda?" frågade jag.
"The're in the sofa" sa Liam.
Jag såg att Zayn satt med armen om Matilda.
"Have they been sittingthere all night?" frågade jag sarkastiskt.
"Hey you two in the sofa!" utbrast Louis. "Can you quit snogging eachother and help out with the breakfast?!"
De vände sina huvud mot oss, det dröjde ett tag innan de fattade vinken. Men tillslut reste dom sig och gick mot oss. Vi började alla plocka fram grejerna till frukosten och dukade upp på bordet.
"Is it already breafast?" undrade Eleanor när hon kom till köket.
"Yeah, we were hungry" sa Liam. "Or at least Niall was!"
"Haha!" skrattade Eleanor och gav Louis en puss på kinden.
Vi alla satte oss kring bordet och började äta. Det blev rätt så trångt vid bordet när man satt tio personer vid det, det brukade annars bara finnas plats för 6 stycken.
Plötsligt knackade det på dörren.
"I'll get it!" sa Zayn och reste sig från bordet.
Det var Paul som hade kommit för att snacka med tjejerna innan intervjun.


4 timmar senare:
"Come on now Zayn! It's about to start!" sa Niall högt.
"I'm coming!" svarade Zayn och hoppade ner i soffan.
Introt till programmet spelades och man såg Alan sitta i sin fåtölj.
"'Today we will be joined by no other than the girlfriends of ONE DIRECTION!'" sa han glatt.
Kameran filmade mot den trappan vi brukade göra vår entré när vi är med i programmet.
Där tredde tjejerna fram och de vinkade lite smått mot publiken och kameran. De hälsade på Alan och satte sig sedan ner i soffan.
"So, here we have, the five girls that have what almost every teenage girls in the world wants" sa Alan."Shall you present youselves to everyone?"
"I'm Danielle, Liams girlfriend."
"I'm Joanna, Nialls girlfriend."
"I'm Emelie, Harrys girlfriend."
"I'm Eleanor, Louis' girlfriend."
"And I'm Matilda, Zayns girlfriend."
"So now girls, you all are dating the most wanted boys in the world - well at least by teenage girls - , isn't it hard having fans beeing angry at you?"
"Well, yeah, I mean we haven't done anything really" sa Joanna. "We are just five girls that happened to meet five boys."
"That's a good point" sa Alan. "Now, let's see if I got this right, 'cause I'm not the cleverest person..arugh"
Alan gjorde någon kostig min som fick Emelie och skratta.
"You all are quite good friends?" frågade han.
"Yeah, me and Joanna have been friends since eight grade actually" sa Emelie.
"And we have spent a lot of time together these past few weeks" sa Matilda.
"Now, do you all live with the boys or do you live in your own apartments?"
"Ehm, I actually live in france, since I go to school there" sa Matilda.
"And the rest of us both live with the boys and at our own houses or apartments" sa Danielle.


Intervjun var slut ungefär en halvtimme efteråt. Tjejerna var ungefär som när vi brukade vara där, de skrattade och de verkade ha jätte kul. Alan hade såklart skämtat runt med dom genom hela intervjun.
När programmet var slut satt vi i soffan och väntade. Zayn hade slagit över till en kanal där dom hade ett 'SIMPSONS'-maraton. Vi andra satt och spelade kort.
Louis mobil ringde och han försvann ut ur rummet. Ungefär en minut senare kom han tillbaka och såg aldelles likblek ut.
"Is something wrong?" undrade Liam.
"No" svarade Louis kort. "I think I'll go for a walk."


Förlåt för att jag inte har hunnit skriva så mycket. Men nu när skolan är igång så är det en massa prov och läxor som måste pluggas till/göras. Men jag hoppas att det inte gör något :)
Jag vet inte riktigt när näste del kommer ut, ni får hålla utkik helt enkelt ;)
Tack så mycket för alla fina kommentarer jag får, de värmer! :D



Kommentarer
Johanna

GGGGARRRRRHH! Emelie, du smsade inte att du hade skrivit nytt! Helt sjukt jättebra! Varför sitter jag och ler hela tiden?!

Jag älskar dig för att jag och Mathilda får vara med!

Puss & kram vi ses på måndag!

xoxo

2012-03-03 @ 23:08:00
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
hanna

väntar på att det ska komma mer :P

2012-03-04 @ 11:27:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0