Wherever you will go-Del 4





Tidigare:
Senare den kvällen satt jag på mitt rum, min mobil skakade till. Det var ett sms från Joanna. 'Har du nu kollat upp One Direction? xoxo'
Det hade jag inte gjort, så jag startade min laptop och sökte på One Direction. På mindre än 1 millisekund hade söksidan letat upp flera miljoner sidor.




7 år tidigare:

"Happy Brithday to you, Happy Birthday to you, Happy Birthday Emelie, Happy Birthday to you." sjöng allihopa.
"Wow, You are a big girl now, 9 years old" sa mamma och gav mig en klapp på axeln.
"Happy Birthday Emelie!" sa Louis och log.
Det märktes inte att Louis var nästan fem år äldre än mig, han har alltid betett sig yngre vad han är, sen är det väl nog så att jag beter mig som om jag är äldre, så jag antar att det jämnar ut sig. Vi möttes för första gången när jag och mamma flyttade in, han bodde i huset bredvid med hans familj. Och sedan dess hade vi varit oskiljaktiga, han var faktsikt som min storebor - fast ändå inte - .

"Bye!" sa jag till gästerna när dom begav sig hemåt.
Jag stängde dörren och gick in i köket. Mamma stod vid vasken och diskade. Louis satt vid matbordet och läste en gammal serie-tidning.
"You do know that you've read that magazine like fourteen times, right?" sa jag till honom.
"Yeah I know, but I'm trying to learn every word of it" sa Louis och skrattade.



Nutid:

"SHE'S MINE!" skrek Louis i videon.
Det förvånade mig verkligen hur lite Louis hade ändrats. Han var precis som han var när vi var fjorton, precis lika glad och tramsig. Vi brukade skämta om att vi aldrig behövde beställa någon clown eller underhållare på våra kalas när vi var yngre. Och han tog ofta på sig den rollen frivilligt på sånna tillställningar.

Jag tog upp min mobil och skrev ett sms till Joanna. 'Wow! One Direction are amazayn! ;) xoxo'.
Det dröjde inte länge innan jag fick svar från henne: ' It seems like, you've got the One Direction Infection ;) xoxo'

Två timmar senare låg jag i min säng. Mamma knackade på dörren och kom in.
"Godnatt gumman, sov gott"
"Godnatt mamma"
Mamma stängde igen dörren efter sig. Jag låg stilla i det kolsvarta rummet. Jag hörde teven ute i vardagsrummet. Jag stängde ögonen och somnade fort.


Så? vad tycker ni? Kommentera vad ni tycker eller kom med några idéer :D
Nästa del kommer ut antingen senare idag eller imorgon :)







Kommentarer
sandra

mer :D

typ att hon träffar dom igen och hon blir kär i nån av killarna och så :)

2012-02-21 @ 16:29:44
sandra

.. t.ex harry skulle passa bra när jag nyss läste igenom tidigare kapitel ;)

2012-02-21 @ 16:33:22
Johanna

Åh! Skitbra! Sa ju att du skulle avsluta med stil! xD

Och jag fick vara med, ÄLSKAR DIG! <333

xoxo

2012-02-21 @ 17:54:07
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0