Wherever yu will go-Del 3






Tidigare:
"Okay, thank you, Bye" sa Louis och kramade om mig.
"Bye"
"See you another time" sa Harry och vinkade samtidigt som han och Louis begav sig mot bordet och de andra killarna.
Joanna som hade stått helt förstummad under hela samtalet öppnade munnen och sa:
"Well, that was... Oh my God I can't even describe how fantastic that was!"




Jag sparkade av mig skorna och hängde upp min jacka på hängaren. Jag tog min väska och gick in i köket. På köksön låg en lapp från mamma,'Jag är och handlar, kommer hem vid fem. xoxo'.

Även om vi bodde i Storbrittanien så pratade vi ändå svenska med varandra. Det var nog inte så konstigt eftersom många gör det för att hålla sitt hemspråk vid liv. Men jag hade aldrig stött på några som snackade svenska här i Storbrittanien. Så när jag har vänner hemma tittar dom på mig som om jag vore en utomjording.

Jag tog en titt på klockan och den visade prick fem. Jag hörde nycklar klirra vid dörren och mamma kom in i hallen.
"Hej gumman!" ropade hon in i lägenheten.
"Hej mamma" jag gick ut i hallen för att hjälpa henne med kassarna. "Hur har din dag varit?"
"Det har varit bra, lite stressigt på jobbet bara" sa mamma och började packa in varorna i kylskåpet. "Vad har du gjort idag då?"
"Joanna släpade ner mig till parken efter skolan för One Direction skulle signera skivor där" sa jag och hjälpte till.
"Jaså, vilka är dom?" undrade hon.
"Det är en grupp killar som sjunger och lite sånt" svarade jag.
"Är det dom du lyssnar på hela tiden?"
"Nej, första gången jag fick höra om dom var påväg till parken"sa jag.
"Okej, något annat spännande som har hänt idag?"
"Ja, jag träffade Louis från Doncaster!" sa jag glatt.
"Louis?"
"Ja, Louis Tomlinson, han var min bästa vän när vi bodde i Doncaster"
"Just det, vad kul!" sa mamma. "Vad har han haft för sig då?"
"Han är faktiskt med i One Direction!"
"Verkligen?!" sa mamma chockat.
"Ja, jag blev precis lika förvånad som du"


Senare den kvällen satt jag på mitt rum, min mobil skakade till. Det var ett sms från Joanna. 'Har du nu kollat upp One Direction? xoxo'
Det hade jag inte gjort, så jag startade min laptop och sökte på One Direction. På mindre än 1 millisekund hade söksidan letat upp flera miljoner sidor.

Detta var del 3, sorry för ett ganska meningslöst inlägg, men jag har lite idé-torka.
Nästa del kommer upp imorgon :D


Kommentarer
Johanna

Jättebra Emelie! Hihi, din familj borde veta mer om det bästa bandet i världen! ;)

xoxo

2012-02-20 @ 11:30:29
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Anonym

du är jätte bra på att skriva , bäst, jag lovar !

jag vill läsa mer, den är jätte , jätte bra !! :D

2012-02-20 @ 14:48:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0