Wherever you will go-Del 19




Tidigare:
"So Harry, this past week, the gossip has been all about you and this girl" sa programledaren med en fransk brytning.
På en skärm bakom oss visades en bild på mig och Emelie gåendes nerför en gata hemma i London.
"What is the deal about you two?" frågade programledaren.
"Well, we're actually a couple" sa jag försiktigt.
"Congratulations" sa programledaren, det märktes tydligt att hennes engelska inte var den bästa.
"Thank you" sa jag och log mot kameran.
"What do you boys think about her?"
"I think she's asolutely amazing, her and Harry make a perfect couple" sa Zayn.


"'Incoming call from Emelie'" stod det på datorskärmen. Jag klickade på notisen och ett videosamtal med Emelie visades.
Hon satt och vinkade mot mig. Jag blev så lycklig av att se henne.
"Hi babe!" sa hon och log.
"Hi Emelie" sa jag och log tillbaka mot henne.
Hon verkade sitta på hennes säng, men på något sätt verkade det inte som hennes.
På hennes huvud bar hon en av mina gamla mössor som gav illusionen av att hon inte hade något hår. Jag drog slutsatsen att hon förmodligen hade håret uppsatt under mössan.
"I see you're wearing my hat" sa jag.
"Yeah, it smells like you" sa Emelie och man såg att hennes kinder blev lite smått röda.
"I miss you honey" sa jag.
"I miss you too Harry" sa hon. "When are you coming home?"
"In two days I think" sa jag.
"Thats awesome!" sa Emelie glatt.
"Who are you talking to Harry? Have you gone mad or something?" sa Louis och öpnnade min dörr. "Oh, hi Emelie!"
"Hi Louis!" sa Emelie. "So what's going on in France?"
"We've just been doing intervjues and signings and stuff" sa Louis.
"Okay" sa Emelie. "I have to go now, Mum and I are having dinner at a resturant with some friends of hers."
"Okay, have fun!" Louis och gick ut ur rummet igen.
"Bye honey! I'll text you later or something" sa jag.
"Yeah, bye, love you!" sa Emelie.

Jag stängde internet och fällde ihop datorn. Jag reste mig från stolen och gick ut ur rummet. Ute i köket satt Louis, Niall och Liam och käkade McDonalds.
"You know while we're in France maybe we should eat some french food?" sa jag och tog en burgare.
"We are!" sa Louis och sträckte handen till en stor påse. "FRENCH FRIES!"
Niall tappade kontrollen helt och bröt ut i skratt.
"Maybe we could do that tomorrow?" skrattade Liam.
"Where's Joanna by the way?" frågade jag Niall.
"Oh, she had to get back home" sa Niall. "Something about her grandmother.
Niall hade nog ätit tre hamburgare innan det där samtalet, och när han tog den fjärde tittade vi alla på honom.
"Now I know that the hotelmanager said that we could eat as much as we'd like" sa Louis. "But you don't have to overdo it."
"What?!" utbrast Niall. "I'm hungry!"
"You're always hungry Niall" sa Liam.
"Yeah!" sa jag. "Where's Zayn by the way?"
"He's out, I think" sa Niall. "But it has been a while, do you lads think he's okay?"
"Of course!" sa Louis och tog en tugga av sin hamburgare. "Do you guys remember if we are getting the week of when we get back to London?"
"Yeah, I think so" sa Liam. "How come?"
"I was thinking about suprising Eleanore then" sa Louis.
"That's very sweet of you" sa Niall.
"About seeing you girlfriend, Danielle's coming tonight" sa Liam. "She's visiting her friend here."
"Does her friend live here in Paris?" undrade jag.
"Yeah, she studies here" sa Liam.
"Oh, okay" sa jag.
Jag reste mig från bordet och gick in på mitt rum. På sängkanten hade jag placerat min dator innan. Jag tog den och startade upp den. Jag kollade min mejl som var full av en massa mejl från fans. Nu har folk lyckats hitta den igen, tänkte jag.
Jag rensade inkorgen på onödiga mejl och öppnade de mejlen som var värda att läsa.
När alla mejlen var lästa stänge jag datorn igen och gick in på toaletten. Jag kollade mig i spegeln. Det lockiga håret hade lagt sig på ett sätt som fick det att nästan se ut som ett afro. Jag skakade huvudet och rättade till det.

När jag hade uträttat mina behov gick jag ut i korridoren igen. Jag hörde killarna hojta ute vid tv:n. Jag antar satt och spelade något. Jag gick ut för att se om jag hade rätt.
"Hey Harry! do you want to play 'Real life fruit ninja?'" frågade Louis glatt.
"What's that?!" frågade jag.
"It's like fruit ninja, but it's in real life!" utbrast Louis och log glatt.
"I kind of got that" sa jag sarkastiskt.
"So, do you wanna join?" sa Louis.
"Uhm... YEAH!!" utbrast jag glatt.

Plötsligt knackade det på dörren.
"And that, would be Danielle!" sa Liam och sprang mot dörren.
Spelet upphörde och vi lyssnade på vad som pågick i hallen. Vi hörde röster, men det var några fler än vad vi hade väntat.
Jag kunde urskilja Liams, Danielles och Zayns röst, men där var en fjärde röst som jag inte hade hört innan. Men jag visste att det var en tjejs.
De kom tillbaka från hallen och Liam gick med sin hand om Danielles midja.
"Hey Danielle!" utbrast Louis.
"Hey boys!" sa Danielle glatt.
"Did I hear Zayn in the hall?" frågade jag.
"You did!" sa Zayn när han kom och anslöt sig till gruppen.
Bakom sig drog Zayn på en tjej med kort rött hår. Hon var relativt lång, hon var otroligt vacker. Zayn lade armen om henne och hon log.
"Everyone, this is Matilda"sa Zayn.
"She is a friend of Danielles, the one I told you about earlier" sa Liam glatt.
"Hi" sa Matilda blygt.
"So how did you two meet?" frågade Niall till Zayn och Matilda.
"Well, I was going to buy some ice cream when I accidentally ran in to Matilda. And we started talking, that's why it took so long" sa Zayn. "Well, it just clicked between us!"
Matilda tittade på Zayn och log. De två hade verkligen hittat varandra på en väldigt kort tid. Men Zayn var väl rätt så duktig på att få tjejer att falla för honom.


Resten av den kvällen tillbringade vi alla i soffan och spelade lite sällskapspel. Men efter ett tag var jag alldeles utmattad så jag gick till mitt rum. Jag tog av mig kläderna och hoppade i sängen.


"HARRY!" skrek någon.
Jag reste mig snabbt upp och kände hur allt blev svart. Jag satt stilla ett tag och yrseln försvann.
"HARRY!" nu bankade dom på dörren också.
Jag steg upp ur sängen och drog på mig byxorna jag hade haft på mig dagen innan. Jag struntade i att ta på mig en tröja.
Jag gick mot dörren och drog upp den.
"Finally!" sa Niall.
"Do you want to join us? We're going to walk around the streets of Paris and look at all the different attractions!" sa Liam glatt.
"Sort of to celebrate the last day in town!" sa Louis.
"That would be great" sa jag.
Vi gick ut i köket. Där stod Matilda och Danielle och fixade frukost. Jag tog en titt mot soffan och där fanns täcken och kuddar. Danielle och Matilda hade alltså spenderat natten här.
"Goodmorning Harry!" sa Danielle.
"Goodmorning girls" sa jag och satte mig ner vid bordet.
Danielle och Matilda hade dukat fram stekta ägg, bacon, baguetter, croissanter, mackor, nutella, bär, flingor och mjölk.
Vi alla satt ner och åt frukost som en stor familj, så på något sätt kändes det som hemma. Alla satt och skrattade åt Louis skämt.
Efter frukosten gick jag in på toaletten och tog en snabb dusch. Därefter klädde jag på mig och sedan begav vi oss alla ut på stan. Matilda som kunde Paris utantill fick vara vår guide för dagen.
Vi gick uppför Eiffeltornet och jag var väldigt förvånad över att det bara var väldigt få fans som kom fram och ville ha autografer och ta foto, men det var rätt skönt att få kunna uppleva Paris utan avbrott och lite annat sånt.
Sedan gick vi till Champs-Elysées, Louis var som vanligt en linslus och skulle vara med på varenda bild som togs av någon av oss.


Senare på kvällen satt vi på planet hem. Zayn satt och chattade med Matilda. Bredvid honom satt Niall och tittade i en katalog från 'Tax-Free' shoppen. Liam satt framför mig och tittade på någon film på hans dator. Jag och Louis satt och spelade 'tre i rad'.

När vi landade i London rusade Niall till 'Tax-Free'n och köpte en massa godis. När han sen kom tillbaka till oss gick han med armen om Joanna. Hon hade tydligen letat efter honom där. När vi sedan gick vidare mot bagage-hämtningen såg vi Emelie och Eleanor komma gåendes mot oss.
När Emelie fick syn på oss sprang hon fram mot mig med öppna armar. Hon hoppade upp och lindade sina ben om min kropp och kramade mig.


Del 19 var detta! :D
Som jag skrev efter det förra inlägget så kommer jag inte ha så himla mycket tid nu när jag går i skolan! ^^
Men nästa del kommer nog upp på torsdag, annars blir det söndag :)



Kommentarer
Johanna

SÅ BRA SÅ BRA SÅ BRA! Hahah! Matilda.. :)

xoxo

2012-02-28 @ 21:13:50
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
mathilda

Yay :D jag ville pussa zayn ju :/ haha ;)

2012-02-29 @ 07:56:46
URL: http://mylifeasmathilda.devote.se
Amanda.

Gud så bra! Mer :D

2012-02-29 @ 15:25:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0