Wherever you will go-Del 18




Tidigare:
Jag tog tag i Emelies hand när vi hoppade ur bilen och gick ut på gatan. Omedelbart kom stora klungor paparazzis och fans efter oss.
"Are you two a couple?!" frågade en paparazzi.
"Can I get your autograph?" skrek fansen.
"How long have you been dating?" paparazzin väntade förgäves på svar.
"Louis! Liam! Harry! Zayn! Niall!" skrek fansen.



"We have now arrived in Paris, We hoped you all hade a nice flight!" sa flygvärdinnan i en mikrofon.
När vi kom ut ur planet mötte en grupp vakter oss och de tog oss til en bil som skulle köra oss till vårt hotell.

"For a normal person, that trip would have taken like, 20 minutes!" sa Louis när vi kom fram till hotellet. "For us it took almost an hour, AN HOUR!"
"We know Louis, we were there!" konstaterade Zayn.
"Well I'm going to go straight to bed now!" utbrast Niall.
Vi gick upp till vårat hotell-rum och Niall försvann in i ett av sovrummen. Det dröjde inte länge innan man hörde snarkningar komma från hans håll.
"Someone was tired!" konstaterade Liam och ställde in sina resväskor i hans sovrum.
"Well, he's not the only one" gäspade Zayn.
Vi alla satte oss i soffan som fanns på rummet och kollade på simpsons.
"It's strange to see simpsons with french subtitles" sa Zayn sömnigt.
I ögonvrån såg jag en gestalt röra sig mot oss.
"Look who's up!" sa jag. "It's Niall!"
"Did you sleep well?" undrade Liam skämtsamt.
"As a matter of fact I did" sa Niall och satte sig i soffan. "What are you watching?"
"Simpsons!" sa Zayn glatt.
Plötsligt plingade det på dörren. Vi tittade på varnadra med undrande blickar.
"I'll get it" suckde jag och reste mig från soffan.
Vem kunde det vara? Ingen skulle ju veta att vi var här.
Jag öppnade dörren och där var Joanna.
"Shh, I came to surprise Niall" viskade Joanna.
"WHO IS IT HARRY?!" hojtade Louis.
"Ehm.. It was.." sa jag tveksamt när jag gick tillbaka till killarna.
"ME!" skrattade Joanna när hon kom fram från hallen.
Niall flög upp ur soffan och kramade om Joanna. De kysste varandra och Niall vände sig mot oss.
"Did you lads know about this?"
"No!" utbrast jag. "It was a total suprise!"
"Look, honey" sa Joanna. "Do you wanna go for a late dinner somewhere?"
"I would love that!" sa Niall och tog sin jacka. "Lads, I'll be back later!"
När Niall och Joanna hade lämnat rummet blev det tyst.
"Anyways... I'm off to bed!" sa jag och gick på i mitt rum.

"How could you?.. HOW COULD YOU?!" Louis skrek åt mig.
Hans ögon blev rödare och rödare. Det såg ut som det brann i dom.
"HOOOOOW COULD YOUUUUUUUU!"
Hans ögon skiftade från rött till svart. Han öppnade sakta munnen och ett par sylvassa tänder visade sig.

Jag vaknade upp kallsvettandes och andfådd. Det var en dröm. Jag reste mig ur sängen och gick ut i korridoren. Jag kunde höra ljudet från tv:n. Louis satt fortfarande och tittade på tv.
"You look like you've just seen a ghost!" konstaterade han.
"I... I just had a bad dream" sa ja. "How come you're still up?"
"Oh, I couldn't fall asleep" sa Louis.
"Well, I might as well join you" sa jag och sjönk ner i soffan.
Det var oftast sent på nättera som man fick se den lugna sidan av Louis. Det var nog ingen annan som hade sett Louis så här lugn. Förutom hans familj kanske. Ibland kunde man tro att något var fel, men det verkade som att all hans energi försvann på kvällarna, gömde sig någonstans djupt inom honom.
Louis mobil lös upp. Han tog upp den från bordet och kollade på den i några sekunder.
"I'm just going to make a quick phonecall" sa han och gick mot balkongdörren.
När han öppnade den hörde man ljudet från gatorna. Bilar som körde på vägarna, några enstaka sirener hördes också.
När dörren stänges bakom honom stängdes allt ljud ute. Det enda ljud som hördes var från tv:n.
Jag tittade ut och såg Louis prata med någon. Han såg nervös ut. Han gick runt i cirklar där ute. Jag vände huvudet och tittade på tv:n igen.

"I think I'm gonna go to bed, I'm actually quite tired" sa Louis när han kom in igen.
Hans ögon glittrade. Det såg ut som han hade gråten i ögonen.
"Yeah, I think I'm gonna do the same" sa jag och stängde av tv:n.
"Goodnight Harry" sa Louis och stängde sovrumsdörren efter sig.
"Goodnight" sa jag.



"So Harry, this past week, the gossip has been all about you and this girl" sa programledaren med en fransk brytning.
På en skärm bakom oss visades en bild på mig och Emelie gåendes nerför en gata hemma i London.
"What is the deal about you two?" frågade programledaren.
"Well, we're actually a couple" sa jag försiktigt.
"Congratulations" sa programledaren, det märktes tydligt att hennes engelska inte var den bästa.
"Thank you" sa jag och log mot kameran.
"What do you boys think about her?"
"I think she's asolutely amazing, her and Harry make a perfect couple" sa Zayn.

Del 18 var detta! :D
nu de kommande veckorna/dagarna kommer det inte bli så mycket skrivande för mig, men jag ska försöka göra det så fort jag kan :D
Tack så mycket för alla fina kommentarer, de värmer! ^^




Kommentarer
Johanna

Så bra, såååå bra, så himla bra! Gud vad jag önskar att jag var i Paris med Niall just nu!

Godnatt min kära naturbegåvning! :)

xoxo

2012-02-26 @ 21:48:59
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Anonym

du skriver jätte bra !

verkligen den bästa fanfic jag läst !

kollar in varje dag efter ett nytt kapitel , älskar denna !! :D

2012-02-27 @ 16:31:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0