Wherever you will go-Del 13






Tidigare:
Vi satte oss alla i soffan. Det blev väldigt trångt, men vi löste det. Joanna och Niall verkade komma överrens väldigt bra, nästan för bra. Niall satt och tittade på henne under hela tiden. Och visst var hon vacker, hennes bruna hår som hängde över hennes axlar var som en ängels. Precis som Emelies. Emelie satt mellan mig och Louis. Jag tror faktiskt att jag började få känslor för henne. Men jag vågar inte säga något till Louis, det känns som om han skulle bli arg då. Han var ju som hennes storebror, och vilken storebror skyddar inte sin lillasyster? Oavsett om killen är bra eller dålig så skyddar man henne.
På något sätt avundades jag deras vänskap, de var ifrån varandra i tre år och under bara några få möten har dom hittat tillbaka till varandra, som om de båda var beronde av den andra
.


De följande dagarna var skvallerpressen full av informaton om Emelie och hennes "romans" med mig och de andra killarna. Så fort hon och någon av oss visade oss utanför vårt omåde så blev vi jagade av paprazzis.
"I'm starting to get really tired of this now" sa Zayn.
"Yeah, me too" instämde jag. "I bet that in about ten minutes there will be a picture of Emelie, Liam and Louis with a plastid bag of movies."
"Yeah!" sa Zayn.
"What do you two lovebirds think?" sa jag och vände mig mot Niall och Joanna.
De två hade varit oskiljatkiga sedan den dagen vi hade suttit i soffan och tittat på filmer.
"Hello?! Earth calling!" ropade Zayn.
"What?!" utbrast Niall.
"Do you wanna bet on that the press will lay up a photo of Emelie and the other two?" sa Zayn.
"No, it's clearly a obvious bet!" sa Niall och pekade mot tv:n.
"'And now! the latest gossip! Emelie is working her way to the group of One Direction, last night she was seen with Zayn Malik shopping, and just a moment ago she was seen with Liam Payne and Louis Tomlinson renting some romantic movies in town. Emelie and the boys have been inseperable this last week.'"
"Can't you guys just be regular lads?" skämtade Emelie som nyss hade kommit tillbaka.
"Sometimes I ask my self that" sa Liam.
"So when are you to becoming official?" sa Louis och klappade Joanna på axeln.
Hon och Niall avslutade deras kyssande och tittade upp.
"Maybe... In a while?" sa Joanna.
"I think you guys should at least tell the world that you're dating, it would make it a lot easier for both Emelie and Niall with this whole press-thing" sa jag.
"Yeah, you can do it at the interview tomorrow!" sa Zayn.
"Maybe! I think we'll have to talk about it" sa Niall och tog Joannas hand och gick ut i hallen. "We'll see you later!"
"Where is the interview?" undrade Emelie.
"At the Alan Carr show I think" sa Liam och tittade på Louis.
"You're right my young man!" sa Louis.



"' Live from London, The Alan Carr Show!'" sa en röst.
"Tonight, we are joined by the five hottest, sexiest and funniest lads in the UK, it's ONE DIRECTION! AHH!" sa Alan och en kamreman nickade åt oss och vi sprang ut i studion.
Publiken var hysterisk och skrek åt oss. Vi hälsade och satte oss i en soffa.
"Hi boys" sa Alan. "Anything to drink?"
"Just some water will be fine" sa Louis.
Vi andra instämde.
"So this is the third time for you here, and every time after you get on the show i get bombarded from fans that want you to come back."
"Maybe we should start a One Direction talk show?" sa Liam.
"You know that's a great idea!" sa Alan. "So, Zayn, have you been doing some more drawing since you were here last?"
"I actually haven't had the time.." svarade Zayn.
"Maybe you want to have another go on drawing me?" sa Alan.
"Maybe" sa Zayn.
"We'll you have to" sa Alan och gav Zayn ett block och en penna. "So, you boys have been around the Uk and meeting fans for these past months, right?"
"Yeah, true story" sa Louis.
"Isn't it hard beeing away to work for so long?" undrade Alan. "I mean you never get to rest!"
"Well, we don't really see it as work, this is the thing that we love to do, and I think we say this in every interview we do, we absolutely love everything about it." sa Liam.
"We' ve all heard that answer a couple of times, yes" sa Alan. "Now you all have been having some time off right?"
"Yeah" sa Louis och tog en klunk vatten.
"Now, the press have been writing a lot about you these past few days, have you made a new friend in the city? Maybe a girl named Emelie?"
"We knew this question was coming up.." sa jag. "She's just a really good friend of ours, she's really nice."
"Yeah, she's amazing! We're all having a laugh together!" instämde Niall.
"Oh you seem to like her?" sa Alan och tittade på Niall som en liten flicka. ""Maybe she's your girlfriend?"
"No, she's just a good friend."
"Besides, he's dating someone else right now, so.." sa Louis och tittade på Niall.
"Oh really?!" sa Alan.
"Well, now that Louis said so, I can't deny it" sa Niall och ryckte på axlarna.
"So who is she?" undrade Alan.
"She's a wonderful girl, that's all I'm gonna say 'bout her right now" svarade Niall.
"So you're keeping the details secret, huh?"
"Yeah!" sa Niall.
"Now Louis, I heard that you an Emelie have been friends for quite some time, am I right?" undrade Alan och vände sig till Louis.
"Well yeah, we were very close friends back home in Doncaster!" sa Louis.
"That's nice!"
"Yeah!"



Den övriga delen av intervjun var nästan som alla de andra intervjuer vi var med i, fast när man är hos Alan vet man aldrig vad som händer.
När vi skulle tillbaka till bilen var fansen helt galna. Vissa av dom var tillochmed arga på Niall. Som tur var lyckades vakterna hjälpa oss in i bilen och den körde iväg.

"Great interview you guys!" sa Emelie när vi kom in genom dörren.
"Yeah, and thanks for not saying so much about me" sa Joanna och kramade om Niall.
"Did you girls watch it?" undrade Zayn.
"Yeah, of course we did! Nice drawing by the way!" sa jag skämtsamt.
"It was Louis's fault that it got messed up!" protesterade han.
"Stop blaming it on me, we all know it was you!" skämtade Louis.
"While you guys are discussing that I'm getting in the shower" sa jag och försvann in i badrummet.

När jag duschat klart hörde jag Emelie och Louis diskutera ute i köket.
"No Louis, I don't want you to do it!" sa Emelie argt.
"But you don't make my descisions, I want to do this!"
"I'm not going to let you do it! End of discussion!" sa Emelie och gick ut ur lägenheten.


Nå, vad tycker ni än så länge? Jag har försökt att göra avsnitten lite längre nu ^^
Kommentera och tipssa gärna andra :D

Nästa del kommer upp senare idag!


Kommentarer
Anonym

åhh, jag vill ha mer !! :)



värför estack hon ?! berätta ! :(

2012-02-24 @ 18:16:38
Johanna

OMG! Jag tror jag dör. Tack så mycket Emelie. Det var bästa kapitlet jag NÅGONSIN läst! Du är världens underbaraste vän! Så fint :')

Kram xoxo

2012-02-24 @ 18:53:20
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Victoria

ååh meer , det blev spännande nu ju! :((((

2012-02-24 @ 20:25:52
Johanna

Är bara tvungen att läsa det här kapitlet om och om igen! :)

xoxo

2012-02-26 @ 18:43:26
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0