Wherever you will go-Del 12





Tidigare:
Festen avslutade när klockan var ungefär 9.00 pm. Hennes vänner och familj hade åkt hem innan oss och när vi stod i hallen kom Zayn på en idé:
"Can't we go to a movie or something? They show some old classics in town tonight!"
"That would be great" sa Niall.
"Yeah, do you wanna come Emelie?" undrade jag.
"Sure, let me just tell my mother" sa hon och gick in i köket.
Hon kom tillbaka nästan direkt efter och tog sin jeansjacka och väska och vi gick iväg.



"Hey Harry, you have got to see this!" hojtade Louis från vardagsrummet.
"What?!" sa jag och gick dit.
Louis satt och tittade på nyheterna när skvallret kom upp.
"Can you turn that up?" sa jag och satte mig i soffan.
"'A unknown girl was seen with One Direction at a movie theatre last night, the boys seemed to like her and maybe she is a possible girlfriend to onte of them? She is the same girl that was with them about two months ago bowling. And the fans of One Direction are - what it seems to be- jealous. Twitter and Facebook are filled with angry comments about it. But there are also some nice comments. There are mixed feelings about the whole incident. And what we wonder is... Will this break the #1DFamily?'" sa ett nyhetsankare.
"Wow!" sa jag. "All that for going to the movies!"
Inrusandes till lägenheten var Niall följt av Liam och Zayn.
"Did you see it?" undrade dom.
"Yeah, I think we should call Emelie" sa Louis.
"Yeah!" sa Zayn.
Louis tog sin mobil och ringde Emelie. Han satte samtalet på högtalarfunktion.
"Hi Louis, how come you're calling?" svarade hon.
"Hi Emelie, it's me and the boys here. Listen, have you been watching teve och logged i to twitter and facebook?"
"No I haven't, how come?"
"Well, some paparazzis took a photo of us all last night, and some of our fans are not happy" sa Louis. "Okay, look this is how we are going to do it, we will send you a car and it will drive you here, Okay?"
"Yeah sure, but Joanna is here..."
"She can come too" sa Niall.
"Okay, thanks" sa hon.
"Yeah, We'll se you two later then!" sa Louis.
"Yeah, see you later, bye!" sa hon och la på luren.

"'And now with some more gossip!'" lät det från teven en halvtimme senare.
"Turn it up!" sa Zayn.
"'We have now identified the girl who was at the movies last night with the boys of One DIrection. Her name is Emelie and she is a close friend to the boys, however we don't have any information if she is the girlfriend of one of the boys'"
"Just turn it off" sa Emelie som nyss hade kommit.
"What do you think?" undrade Niall.
"Well, I'm just a girl who hang out with my friends, I think it's silly to make it into news!"
"So you don't care about the hate you're getting on the internet?" sa Zayn.
"Well, of course I do, but I can't put all my energy in that, I have other things to focus on" sa hon.
"You should become a life coach for celebrities or something!" utbrast Louis.
"Yeah" sa Joanna som brukar vara väldigt tyst, i alla fall i närheten av oss.
"So do you guys want to do something with me and Joanna, since we are here?" undrade Emelie.
"Maybe watch some movies and eat popcorn?" föreslog Liam.
"Yeah sure!" sa Zayn glatt.

Vi satte oss all i soffan. Det blev väldigt trångt, men vi löste det. Joanna och Niall verkade komma överrens väldigt bra, nästan för bra. Niall satt och tittade på henne under hela tiden. Och visst var hon vacker, hennes bruna hår som hängde över hennes axlar var som en ängels. Precis som Emelies. Emelie satt mellan mig och Louis. Jag tror faktiskt att jag började få känslor för henne. Men jag vågar inte säga något till Louis, det känns som om han skulle bli arg då. Han var ju som hennes storebror, och vilken storebror skyddar inte sin lillasyster? Oavsett om killen är bra eller dålig så skyddar man henne.
På något sätt avundades jag deras vänskap, deh var ifrån varandra i tre år och under bara några få möten har dom hittat tillbaka till varandra, som om de båda var beronde av den andra.


Oj, det här inlägget blev verkligen kortare än det förra, men jag kände att detta behövdes skriva innan jag glömde det ^^
Det här var iallafall det sista inlägget för idag.
Men jag vill återigen tacka er som läser! :D
Kommentera och tipsa gärna era vänner ^^



Kommentarer
Sophie :D

Bra :)

meeer ! <3

2012-02-23 @ 23:13:55
URL: http://directiononefanfic.blogg.se/
Johanna

Aww, du är för gullig! Det var så fint :')

xoxo

2012-02-24 @ 10:51:20
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0