Wherever you will go-Del 11








Tidigare:
"Oh, I went to see my mum" sa Louis.
"Oh, okay" sa jag.
Jag kollade in i hans ögon och jag märkte att något var fel, men något sade mig att han inte ville att någon skulle veta, så jag tittade bort och gav honom en klapp på ryggen.
"Anyone up for some FIFA?" undrade Zayn.
"Yeah!" hojtade vi andra.



De två närmsta månaderna var stressiga. Vi åkte runt i landet och framträdde och promotade vår nya bok och cd.
Vi fick nog två veckor ledigt av den tiden. Så under den lediga tiden satt vi mest hemma i våra lägenheter och spelade spel med varandra. Fast Louis smög iväg vissa dagar så som han hade gjort den där dagen.

En dag när allt resande var färdigt och vi satt hemma i Liams lägenhet kom Emelie upp på tal:
"Do you guys remember Emelie?" sa Louis.
"You are a master of changicng the subject!"utbrast Zayn.
"Well, yeah, of course we do" sa Liam.
"Well she's throwing a party next weekend because she's finished High School" sa Louis.
"Why throw a party?" sa Niall. "She hasn't quit scool for good or something?"
"Well, she's from Sweden and when you end High School there you have a big party, and she decided to throw one" sa Louis.
"I think that will be awesome!" sa jag glatt. Jag hade saknat Emelie, även om jag bara hade träffat henne två gånger så var hon en av dom personer som man vill ha i närheten, precis som Louis.


Jag vaknade av ett enormt buller. Jag öppnade snabbt upp ögonen och bullrandet fortsatte. Jag satte mig upp och drog av mig täcket. Jag tog mjukisbyxorna som hängde på en fåtölj och drog på mig dom.
Jag gick till sovrumsdörren och öppnade den. Där stod Liam, Zayn, Niall och Louis och bankade.
"Look who's up! It's Sleeping Beauty!" sa Louis.
"Oh stuff it!" sa jag argt och slog honom på armen.
"Aouch, that hurt!" sa Louis och gjorde en ledsen min.
"Look we have got to get ready, Emelies party is starting in 3 hours and we still need to find her a present" sa Liam.
"Okay, okay, can you guys let me get to the bathroom and get ready?" sa jag.
"Sure!"

Jag hoppade in i duschen och gjorde mig färdig. Idag fick det bli en vit skjorta, mörkblåa chinos och en matchande kavaj.
"Ooh, loking nice!" skämtade Louis.
"Oh please!"
"Dressing up for Emelie are you?" sa Louis.
"No, can't a guy just dress nice?" sa jag, jag märkte att mina kinder började bli röda och jag gick snabbt in på toaletten.

"Are you lads ready to go soon?" hojtade Liam från köket.
"Yeah!" sa jag och stoppade min mobil och plånbok i fickan.
"All set!" sa Louis.

Vi gick ut i bilen och vår chaufför tog oss till Harrod's.
"Okay lads! We have one hour until we have to be at Emelies party! Let's go found her a PRESENT!" skrek Louis i bilen.
"You don't have to shout!" sa Zayn och gnugga sig i örat.
"Yes I do! Okay let's go and find that present, do you lads copy?!"
"Yes sir!" hojtade vi innan vi gick ut ur bilen.
Precis innan vi gick in genom entrén kom en grupp fans springandes mot oss. Vår chaufför hade sett fansen innan och ringt efter vakter som hjälpte oss in i köpcentret.

Louis - som gick först av oss - stannade framför ett skyltönster som tillhörde en smyckesaffär. Vi andra gick dit och han pekade på ett halsband i vitt guld med ett stjärnhänge.
"Wow, that's beautiful!" sa Liam.
"Shall we get it for her?" undrade Louis.
"Yeah, I think so" sa jag.
"Okay, I'll go in and buy it" sa Louis.
"Maybe we should give her some chocolate too?" sa Niall.
"You want chocolate right?" undrade Zayn.
"Yeah, can't you smell it?" sa Niall.
Niall hade rätt. Bredvid smyckesaffären fanns en chokladaffär och dofterna var underbara. När Louis kom tillbaka såg han på våra miner att vi ville gå dit.
"Anyone want some chocolate?!" sa han och vi gick in.
En våg av chokladdoft svepte över mig när jag klev in. Där inne fanns verkligen all sorts choklad, från alla världens hörn. Liam gick fram till en hylla som var markerad med en svensk flagga.
"Hey lads, wouldn't it be nice to give her some swedish candy? Since she is from there?"
"Yeah, that would be awesome" sa Zayn.
"What's Malaco?" undrade Louis.
"It looks like som kind of sweet candy" sa Niall och kollade på en påse.
"Mar.. Marabuu, Marabou?" försökte Liam uttala. "Is this some kind of chocolate?"
"Probably, since it says 'milk chocolate' on the package" sa Louis.

Tjugo minuter senare satt vi i bilen påväg till Emelies fest. Niall satt bakom mig och käkade upp ett choklad han hade köpt.
"You do know that we will be getting food at the party, right?" sa Louis.
"Yeah, but I think I can eat that too."

Bilen stannade utanför Emelies port och vår chaufför öppnade bildörren åt oss. Jag tog på mig min solglasögon och hoppade ut.
"You don't have to wait for us Reg, we'll take a cab home" sa Louis och gav chauffören en klapp på ryggen.

Liam tryckte på porttelefonen och Emelie svarade:
"Hi!"
"Hi, it's us" sa han.
"Okay, I'll buzz you in" sa Emelie och ett burrande ljud tog över.

"Hey you guys!" sa Emelie glatt när hon öppnade dörren.
"Hey!" sa Zayn.
"Oh, it's so good to see you all!" sa hon och kramade om oss.
"How are you?" undrade Louis.
"Great, I've never been better!" sa Emelie och log mot honom.
"That's fantastic!" sa han glatt.

Emelie ledde oss in till hennes vardagsrum där hennes vänner och familj fanns. De alla reste sig upp och Emelie presenterade oss för dom.
"Lads, this is my mother, mum this is Harry, Liam, Zayn, Niall and Louis."
"Hi boys, and hi Louis, wow you've gotten bigger since i last saw you!" sa hon skämtsamt och kramade om oss.
"And these are my grandparents from Sweden" sa Emelie och presenterade oss.

Hennes vänner var mer glada för att se oss än vad hennes familj var. Några av dom frågade om autografer och ville ta foto. Jag kände igen en av dom, det var Joanna som vi hade träffat i parken när vi hade signering.
"Hey! It's you, from the park! Joanna right?!" sa Niall glatt.
"Yeah tat's me!" sa Joanna glatt. Hongav en blick till Emelie som nickade åt henne. Jag antar att Joanna var lite småförtjust i Niall.
"So you've graduated High School now?" sa jag till Emelie.
"Yeah, or as we say in Sweden: 'har tagit studenten'" Hon skrattade.
"Taigit stuodentein" försökte jag.
"Haha almost like that!"
"I guess I learn fast!" sa jag. "So what are your plans for college?"
"Well, I'm thinking about go to law school actually."
"That's great!"
"Yeah, or maybe study economy."
"So you want to study huh?" sa Louis.
"Yeah, I've wanted it since I was a little girl."
"Oh yeah, you always wanted to play 'law and order' when we were little, and you wanted to be the judge" sa Louis och skrattade.


Festen avslutade när klockan var ungefär 9.00 pm. Hennes vänner och familj hade åkt hem innan oss och när vi stod i hallen kom Zayn på en idé:
"Can't we go to a movie or something? They show some old classics in town tonight!"
"That would be great" sa Niall.
"Yeah, do you wanna come Emelie?" undrade jag.
"Sure, let me just tell my mother" sa hon och gick in i köket.
Hon kom tillbaka nästan direkt efter och tog sin jeansjacka och väska och vi gick iväg.


Det var några som ville att jag skulle skriva lite längre inlägg, så jag försökte göra det lång, och jag måste säga att jag lyckades! ;)
Aja, jag tror inte jag lägger upp något mer idag, men man vet aldrig!
Kommentera och tipsa gärna era vänner! :D



Kommentarer
Johanna

Superduperduper bra! Hihi Einstein! ;)

BIO! Jag får följa med va? Haha!

Du ska skriva ännu Läääääängre för jag vill inte att det ska sluta!

xoxo

2012-02-23 @ 21:37:42
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Sophie :D

Braa :)

Meeer <3

2012-02-23 @ 22:01:16
URL: http://directiononefanfic.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0