Wherever you will go-Del 10





Tidigare:
Harry:
"I think I'm gonna watch some tv" sa jag och satte mig i teven
'Emelie var fantastisk, rolig, gullig, underbar, trevlig, och snygg. Undrar om Louis skulle låta mig dejta henne, hon är ju trots allt hans bästa kompis.' tänkte jag, fast längre kom jag inte, Liam tog tv-kontrollen ifrån mig och bytte kanal.
(Jag kommer att skriva som Harry från och med nu, så att ni alla vet och inte blir förvirrade^^)


Jag hörde nycklarna i dörren och Louis kom in i hallen. Jag hörde hans fotsteg när han gick mot köket. Han tog fram ett glas och öppnade kranen. Han hällde i vatten i ett glas. Jag hörde hur han tog fram en burk och hur han vände den upp och ner. Jag hörde hur piller hälldes ur burken och hur burken sattes på sin plats i ett av köks-skåpen. Jag gick ut i köket och såg Louis luta sig mot diskbänken.
"Something wrong?" undrade jag.
"Huh?!" sa Louis förvånat och tittade upp på mig. "Yeah, everything is fine, just some headache."
"Oh, okay" svarada jag.
"Where is the other boys?" undrade han.
"Oh, they're out getting pizza" svarade jag.
"Okay" svarade Louis kort.
Han tog tv-kontrollen och satte sig i soffan. Det dröjde inte länge innan de andra killarna kom tillbaka med pizzan. De hojtade glatt när de kom in i hallen. Jag gick dit och mötte upp dom.
"Has Louis come back?" undrade Liam.
"Yeah" svarade jag.
Vi gick in och började duka upp på bordet.
"Louis areyou going to eat?" undrade Niall.
"No thanks, I'm not hungry" svarade han utan att vända huvudet mot oss.
"Well that means more pizza for me!" skämtade Niall glatt.
Men Louis rörde inte en min.
"What's wrong with him?" viskade Liam till mig.
"Yeah, I've never seen him like this" sa Zayn tyst.
"I don't know, ever since he came back from dropping off Emelie he's been like this" sa jag.
"Did you ask him if something was wrong?" undrade Niall med munnen full av pizza.
"Yeah, and he said he just had a headache."
"Well maybe he's telling the truth?" sa Zayn och ryckte på axlarna.
"I don't know" sa jag. "Anyways, let's dig in!"



Dagen därefter vaknade jag av att solskenet sken in genom fönstret. Jag gick upp ur sängen och gick ut i köket. Louis - som oftast var vaken före mig - var inte där. Jag gick för att kolla om han låg i sängen och sov, men han var inte där heller. Han var inte någonstans i lägenheten. Jag gick ut i hallen och jag kunde inte hitta hans jacka eller skor.
'Han har säkert gått ut en runda' tänkte jag och gick tillbaka till köket.
Jag tog fram fil och flingor och åt frukost i lugn och ro.
Dörren öppnades och Niall kom in.
"Why are you still in your pyjamas?" sa han förvånat. "The clock is past 11.00 am!"
"I guess I was tired?" sa jag. "Have you seen Louis?"
"No, isn't he here?"
"No, his jacket and shoes are gone."
"Maybe he's out?"
"But then he would have wrote me a note" sa jag.
"Well, if he hasn't shown up by tonight we'll go look for him" sa Niall. "Now go on and get dressed! We're going to the zoo."

Hela dagen vände och vred jag på mina tankar om var Louis kunde vara.
När vi kom hem igen satt Louis vid köksbordet i vår lägenhet med ett stor leende.
"Hey Lads!" sa han glatt.
"Hey!" svarade jag. "Where have you been all day?"
"Oh, I went to see my mum" sa Louis.
"Oh, okay" sa jag.
Jag kollade in i hans ögon och jag märkte att något var fel, men något sade mig att han inte ville att någon skulle veta, så jag tittade bort och gav honom en klapp på ryggen.
"Anyone up for some FIFA?" undrade Zayn.
"Yeah!" hojtade vi andra.


Det här är alltså del 10, och nästa del kommer att läggas ut senare idag ^^
Tack för att ni läser och kommenterar! :D
Tipsa gärna andra om min historia, så är ni gulliga :')



Kommentarer
Johanna

Gaaarh, Emelie! Jag måste veta vad som hänt! Gör inte så här mot mig!!

Sjukt bra! :)

xoxo

2012-02-23 @ 19:25:40
URL: http://ggottabeyou.blogg.se/
Paloma

Hey, grym har precis läst igenom allt och jag har helt enkelt fastnat! :D

skulle du kunna skriva så mkt du kan? hah!

maila mig när nästa kommer ut på bdb

mitt namn är där : piix3l

2012-02-23 @ 19:29:13
URL: http://piixies.wordpress.com
InaTomlinson ♥

More ! :D

2012-02-23 @ 20:35:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ffupallnightt

Once a Directioner, Always a Directioner det här är min fanfic, hoppas ni gillar den!

RSS 2.0